OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkAgency Nordic söker för kunds räkning en erfaren supporttekniker med placeringsort Stockholm.
Om oss – WorkAgency Nordic
WorkAgency Nordic är ett relativt nystartat bemanningsföretag som under en kort tidsperiod har tillskapat ett omfattande konsultteam bestående av erfarna socionomer och interimschefer inom socialtjänsten, läkare, sjuksköterskor och undersköterskor inom hälso- och sjukvården, handledare, administratörer, redovisningskonsulter, IT-ingenjörer och förskole- och skolpersonal. WorkAgency Nordics medarbetare har adekvat utbildning, mångårig yrkeserfarenhet och vidareutbildningar som är relevanta för respektive yrkesområde.
WorkAgency Nordic arbetar med evidensbaserad rekrytering från ax till limpa. Företagets HR-koordinator är rutinerad och certifierad HR-rekryterare och ansvarar för att säkerställa att rätt kandidat matchar kundens kravspecifikation och önskemål. WorkAgency Nordics målsättning är att alltid tillhandahålla 100 procentig leveranssäkerhet, i rätt tid. I WorkAgency Nordics ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete ingår riktlinjer, policyers, rutinbeskrivningar, strukturerade mallar och andra viktiga dokument som beskriver företagets evidensbaserade rekryteringsförfarande.
Besök gärna vår hemsida för mer information www.workagency.se
Om uppdraget
Vi söker en supporttekniker för kunds räkning som har en stor passion för teknik och IT. Du erbjuds möjlighet att arbeta i en flexibel arbetsmiljö som präglas av framåtanda, glädje, positivitet och varierande arbetsuppgifter. Tillsammans med ditt engagerade och kvalificerade team kommer du att entusiasmeras till att utvecklas i din yrkesroll genom kollegialt samarbete och kompetensutveckling för att nå teamets gemensamma målsättningar.
Uppdraget är brett och innefattar en mångfald arbetsuppgifter:
IT-support gällande klienter, applikationer och kringutrustning
Ärendelösning
Installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter och användar- och systemadministration hos kundens samarbetspartners
Användarstöd avseende hantering av datorer, mobiltelefoner, skrivare och videokonferenssystem
Tät kundkontakt
Kravspecifikation
IT/teknikrelaterad utbildning
Erfarenhet av att ha arbetat som supporttekniker
Erfarenhet från servicedesk som innefattar fjärrstyrning i exempelvis Teamviewer
God vana att arbeta i olika ärendehanteringssystem
Erfarenhet av felsökning av hård- och mjukvara
Gedigen kunskap om navigering på klient- och serversidan i Windows
Goda vana att arbeta i operativsystemet Microsoft och Office 365
Goda vana att hantera användare och behörigheter i Active Directory/Azure AD/Microsoft 365
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort
Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för teknik och IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap inom ITIL och Connectwise Automate. I rollen som supporttekniker är det av stor vikt att omvärldsbevakning, ett säkerhetstänkt och dokumentation ligger inom ditt intresseområde då teknik- och IT-sektorn är dynamisk och föränderlig och således kräver att du löpande håller dig ajour med omställningar inom verksamhetsområdet. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad, alltid prioriterar kundens behov och önskemål i första hand och sätter guldkant på tillvaron för kundens externa samarbetspartners genom att alltid göra det lilla extra.
Som person är du social, kommunikativ, serviceinriktad, ansvarstagande, driftig, ambitiös, flexibel och lösningsfokuserad med målsättningen att säkerställa att kundens externa samarbetspartners tekniska redskap alltid är i drift genom att ligga steget före. Uppdraget innebär att du arbetar självständigt samtidigt som du är en lagspelare som arbetar mot teamets gemensamma mål. Utgångspunkten i uppdraget är att du leverera tjänster utöver vad som förväntas, finner innovativa lösningar för de utmaningar som du ställs inför med kundnöjdhet i fokus. Dina personliga egenskaper värderas högt vid urval av potentiella kandidater för uppdraget.
Ansökningar från arbetssökanden som inte uppfyller kravspecifikationen undanbedes.
Affärsområde: IT och Telefoni
Anställningsform: 6 månaders uppdragsanställning som kan övergå till en tillsvidareanställning
Placeringsort: Stockholm
Distansarbete: Enligt överenskommelse med kund
Ersättning: Enligt överenskommelse
Vill du bli en av oss? Sök uppdraget omgående då urval för intervjuer sker löpande.
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta:
WorkAgency Nordic AB
VD
Helena Eriksson
076-186 30 00
Helena.eriksson@workagency.se