Erfaren supporttekniker sökes till Iver

Erfaren supporttekniker sökes till Iver

Arbetsbeskrivning

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en erfaren supporttekniker till vårt Technical Assistance Center. Vill du bli del av ett stort och härligt team där vi alla varje dag tillsammans ser till att vi levererar nordens bästa IT-support? Sök rollen hos oss och bli en del av vårt team!

Din roll som erfaren supporttekniker på Iver:

Din roll som supporttekniker på Iver är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet.
Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser i vårt uppdrag som IT-leverantör på den nordiska IT-driftsmarknaden.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att hantera ärenden som har eskalerats från dina kollegor. Som erfaren supporttekniker supporterar du våra kunder per telefon och hanterar de mer avancerade ärendena från våra kunder. Du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar.
Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du drivs av att hitta en lösning vilket du också gör. Du trivs med att stötta dina kollegor i mer komplexa problem och coachar dina medarbetare i deras dagliga arbete.

Vårt Technical Assistance Center finns där föra våra kunder 24/7. Dina arbetstider kommer att vara ett rullande schema med varierade skift där det några gånger per år infaller avvikande arbetstider men du arbetar mestadels dagtid.

Din bakgrund och profil:

Vi tror att du som söker har flerårig erfarenhet av 1st och/eller 2nd line support sedan tidigare. Du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter. Du har en hög teknisk förståelse med en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut och du motiveras av att lösa dina kunders tekniska ärenden med en bra service längs hela vägen.

Vidare känner du igen dig i nedan beskrivning:

- Du har ett brinnande intresse för teknik och tycker om att lära nytt!
- Utbildning inom IT, YH-utbildning eller vad vi bedömer motsvarande erfarenhet.
- Du behärskar följande tekniker:
- Windows Server med tillhörande tjänster
- Office 365 och Azure
- Kunskap inom Switchar, routing och brandväggar
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
- Du har B-körkort.


På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.



Placeringsort

Merparten av teamet sitter i Väst Sverige så vi ser gärna att vårt kontor i Göteborg Alingsås eller Skövde blir din hemvist.

Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2021-11-01. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Ibrahim Dia (ibrahim.dia@iver.se).

Välkommen till Iver!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 28 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


2 november 2024