Erfaren supporttekniker till Jordbruksverket i Jönköping

Erfaren supporttekniker till Jordbruksverket i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en supporttekniker till Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget är heltid och starten är så snart som möjligt enligt Ö.K. Uppdraget är t.om 2024-08-31 med möjlighet till förlängning. Du bli anställd av oss på Dreamwork men arbetar ute på plats hos kund. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Mer om tjänsten
Vi söker en supporttekniker till Servicedesk på utvecklings- och digitaliseringsavdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår det att lösa första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom UD-avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till Jordbruksverket. Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. Jordbruksverket arbetar i ärendehanteringssystemet Marval och enligt ITIL.

Vidare innebär tjänsten:
- Se till att IT-utrustning fungerar tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.



Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser att du har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk). Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval, ITIL-kompetens samt 2 år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 27 mars 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024