Erfaren supporttekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Erfaren supporttekniker till servicedesk
Till vår konsultverksamhet söker vi dig med erfarenhet av IT-support i företagsmiljö samt relevant utbildning. Du kommer att inleda med ett längre uppdrag hos en av våra kunder i centrala Göteborg, ett välkänt bolag som behöver förstärkning till sin servicedesk bestående av 10 medarbetare. Här blir man del av ett kompetent team som ger support till användarna, främst över telefon/mail men även på plats. Då man även löser mer komplexa ärenden i servicedesken så behöver man ha god tekniskt kompetens och felsökningsförmåga.

I rollen ingår support på bland annat Windows OS, Office/Outlook, skrivare, VPN, telefoni och mobila enheter, samt företagsspecifika applikationer. Man arbetar med att skapa och hantera konton i Active Directory och Exchange, och gör även viss databashantering.

Vi söker dig som har lika stort intresse för service som för teknik. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare, hjälper gärna dina kollegor och har ett intresse för verksamheten. Du är prestigelös och hanterar alla ärenden, enkla som svåra, på samma engagerade sätt.

Kvalifikationer

• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT.
• Minst 2 års erfarenhet av användarsupport i en Microsoftbaserad företagsmiljö.
• Mycket goda kunskaper inom felsökning av stationära och bärbara datorer, skrivare, smartphones, Windows 7/8, Office/Outlook. Erfarenhet av klientinstallationer.
• Goda kunskaper i Active Directory.
• Grundläggande kompetens i Windows server såsom starta om tjänster för applikationer.
• Grundläggande kompetens inom Access och Filemaker.
• Erfarenhet av att ITIL ramverk.
• Rollen kräver att du är flytande i svenska språket samt har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
Meriterande kvalifikationer

• PowerShell
• Exchange
• Office 365
• Körkort B
Tror du dig vara rätt person tjänsten? Skynda dig att skicka in ditt CV samt ett kort personligt brev. Vi ser fram emot din ansökan!

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 2016-09-18. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Vänligen kontakta Ann-Louise Nyman, tfn 0733-573618.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024