OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos en samhällsviktig myndighet med en omfattande IT-miljö? Brinner du för att utnyttja ditt kunnande för att jobba med långsiktigt hållbara IT-lösningar med höga krav på användarvänlighet, tillgänglighet, prestanda och säkerhet? Här får du möjlighet att arbeta i ett kreativt team där du bidrar till utvecklingen av Trafikverkets behörighetsadministrativa system och plattformar.
Erfaren Systemspecialist IT Behörighetsplattformar
Arbetsuppgifter
Du kommer med din tekniska kompetens att ingå i ett team som idag består av sex personer, två systemspecialister, fyra utvecklare och en Scrummaster. Tillsammans driver och utvecklar ni framtidens IT-lösningar för identitets- och behörighetshantering, där du tillsammans med teamet har stora möjligheter att påverka och driva den tekniska utvecklingen framåt.
Trafikverkets IAM enhet står inför ett väldigt stort och spännande uppdrag där vi kommer att modernisera vår IAM funktion. Det kommer att vara ett väldigt stort och involverande arbete där vi ser enorma möjligheter till förbättringar gällande processer, automationer och säkerhet. Vill du vara en del av resan?
I rollen har du stor delaktighet i nyinförande, vidmakthållande och avveckling av Trafikverkets behörighetsadministrativa plattformar och applikationer, där du bland annat har ett ansvar för livscykelhantering och åtgärdsplanering för dessa. Du ska kunna agera expertstöd och i rollen ingår att medverka som teknisk specialist i uppdrag och projekt. Teamet ansvarar för såväl befintliga leveranser som att aktivt jobba med att förbättra och utveckla dess leveranser framåt, där förutsättningen är samarbete med ett agilt arbetssätt.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Möjliga placeringsorter för tjänsten är Borlänge eller Göteborg. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Intervjuer sker digitalt via Skype, och är planerade till v.48-49.
Kvalifikationer
Som person är du är initiativtagande, ansvarstagande och självgående. Du är strukturerad i ditt tillvägagångssätt, bra på att dokumentera och dela med av din erfarenhet till dina kollegor samt har ett proaktivt helhetstänk. De problem du ställs inför i arbetet är ofta komplicerade vilket kräver en problemlösande analysförmåga och nytänkande, med säkerheten i fokus. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som har:
högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120) med inriktning IT. Alternativt har du annan utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig
flerårig djup yrkeserfarenhet i närtid av att planera och livscykelhantera operativsystem och databaser
erfarenhet av automation av identitets- och behörighetsprocesser
aktuell erfarenhet och kompetens inom Windows Server
aktuell erfarenhet av arbete med Microsoft SQL Server
erfarenhet av utveckling av script för automation med Powershell
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är inte ett krav för tjänsten, men ses som meriterande om du har:
erfarenhet av Microsoft Identity Manager eller annan IDM-plattform
Linuxkompetens
erfarenhet av Ansible
erfarenhet av att arbeta agilt
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-BM1
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089