OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du stor erfarenhet från leverantörsreskontraprocessen och är redo för nästa utmaning i karriären? Nuvarande teamledare ska gå på föräldraledighet och denna tjänst är därmed ett vikariat. Vi söker en person som kan leda leverantörsreskontrateamet framåt, implementera effektivare och smartare arbetssätt samt lyfta teamet till nästa nivå. Vi har under början av året implementerat ett nytt fakturahanteringssystem och du blir en nyckelperson i fortsatt arbetet med att optimera och automatisera processen. I rollen kommer du på ett samarbetsorienterat och engagerat sätt leda utvecklingsarbete med framdrift och fungerar även som stöd till teamet i frågor rörande processen. Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med funktionen inom systemstöd, ekonomichef samt teamledare från kundreskontra och redovisning & rapportering. Du är ansiktet utåt i interna samt externa kontakter i frågor som rör leverantörsreskontraprocessen.
Teamet som arbetar med leverantörsreskontra, består av 9 medarbetare som på årsbasis hanterar 180 000 leverantörsfakturor i systemet Basware P2P. Det är i dagsläget stor manuell handpåläggning på varje enskild faktura. Detta vill vi med hjälp av din drivkraft förändra till ett mer automatiserat och tidsbesparande fakturaflöde. Övriga arbetsuppgifter som teamet hanterar är inkomna ärenden via vårt ärendehanteringssystem samt telefonsupport, rapportering av intrastat och likviditetsprognoser, utgående betalningar samt stängning av leverantörsreskontra i månadsbokslut. Ditt fokus blir att stötta teamet i deras dagliga arbete samt att leda och styra processen framåt med framgång.
Tjänsten är placerad i Gävle och teamet ingår i BillerudKorsnäs Service Center (BKSC) som även består av ytterligare tre team – kundreskontra, redovisning & rapportering samt systemstöd. BKSC är en central funktion och servar hela koncerns bolag.
För rätt person erbjuder vi ett arbete där du:
• Får möjlighet att entusiasmera, sprida energi och lyfta teamet mot världsklass
• Utvecklar din ledarskapsförmåga
• Får driva utveckling av interna arbetsrutiner
• Är med och påverkar BKSC:s utvecklingsresa
• Får optimera och driva processförbättringar
• Ser till att processer samt interna och externa riktlinjer/lagar efterlevs
• Får möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet
Kvalifikationer
Det allra viktigaste är vem du är som person och hur du kompletterar vårt team. Men du behöver också uppfylla några lite mer formella krav:
• Utbildning inom ekonomi och/eller verksamhetsutveckling
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• Minst 2 års erfarenhet av ledarskap i en servicefunktion
Personliga egenskaper
Vi sätter stor värde på din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både medarbetare, kollegor och kunder. Det är positivt om du som person har en fallenhet för att strukturera, analysera och prioritera samt driva mindre projekt.
Kontakta oss
För mer information vänligen kontakta Emma Cavanagh Bergman, Manager BillerudKorsnäs Service Center, på +46707951125 eller emma.bergman-cavanagh@billerudkorsnas.com
Ansökningsinformation
Tjänsten är ett vikariat på 18 månader med omgående start och möjlighet till förlängning. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2021-05-16.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fabian Åhlin
+46 8 553 335 24, +46 70 312 35 24