Erfaren teamledare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Erfaren teamledare till internationellt företag
Har du minst 3 års erfarenhet inom order och som teamledare? Skulle du beskriva dig själv som prestigelös, ärlig, och rättvis i din roll som teamledare? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Vi söker nu en erfaren teamledare, med start i april, till internationellt företag i Staffanstorp.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Staffanstorp

Omfattning: Heltid, start i april och 9 månader fram. Möjlighet till övertag av konsult.

Arbetsbeskrivning:

Här kommer du att arbeta som teamledare för en arbetsgrupp som arbetar med att hantera kundorder genom att ta emot order, registrera, expediera, kontrollera, fakturera, stämma av så att ordern ligger på rätt avtal, pris samt rabatter. Viss reklamationshantering och kreditering förekommer. Som teamledare är dina arbetsuppgifter;

• att arbetet i ordergruppen planeras och fungerar genom att leda och fördela arbetet.
• planera bemanningen och prioritera på daglig nivå.
• registrera leverantörsfakturor och ha ansvar för att det flyter på som det ska.

I viss mån kommer du att täcka upp ordermottagning vid arbetstoppar och hantera orders främst från svenska och norska kunder.


Kvalifikationer:

För den här tjänsten behöver du;

• minst 3 års erfarenhet inom order och som teamledare.
• djup förståelse för orderflöde från någon liknande verksamhet.
• gymnasieutbildning.
• erfarenhet av något större affärssystem inom order.
• goda kunskaper i Office (Excell).
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av en transaktionsintensiv bransch, B2B och tredjepartslogistik. Har du en eftergymnasial utbildning inom logistik/spedition, service management, eller annan utbildning mot logistik liksom kunskaper i Sage är det mycket meriterande, men ej ett krav.

Som person är du prestigelös, ärlig, och rättvis i din roll som teamledare. Det är önskvärt om du har erfarenhet av situations- och personanpassat ledarskap liksom är tolerant utifrån att det är en organisation som befinner sig i förändring. För att trivas i organisationen gillar du förändring och är flexibel och anpassningsbar till förändringar som sker.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-10, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se [ mailto:camilla.wohlin@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Planerare Spannmål

30 oktober 2024

18 oktober 2024

Vi söker en Demand Manager

17 oktober 2024