Erfaren upphandlare

Arbetsbeskrivning

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor som rör skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation och friluftsliv, samt att öka medvetenheten om skogens betydelse.



Skogsstyrelsens upphandlingsfunktion - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 100 distriktskontor runt om i landet, med allt från upphandlingar till beställningsstöd.

Upphandlingsarbetet genomförs i systemet Visma Tendsign, samt i tillhörande direktupphandlingsmodul. Beställningar inom myndigheten sker i e-handelssystemet Visma Proceedo.

Vårt team, som ingår i ekonomienheten, består idag av sex personer. Uppdragen varierar men domineras av service-, tjänste-, och IT-upphandlingar/avrop.

Skogsstyrelsen befinner sig i en utvecklingsfas för implementering av ett processorienterat arbetssätt och du som team-medlem kommer att medverka i processen för att underlätta service, uppföljning och utveckling inom organisationen.

Arbetsuppgifter
Du ska självständigt genomföra ramavtalsupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning, samt etablera och utveckla kontakter med befintliga och presumtiva leverantörer. Större upphandlingar bedrivs i projektform. Arbetet innebär att du som upphandlare driver flera olika upphandlingar parallellt. Upphandlaren ansvarar för alla steg i upphandlingsprocessen såsom utvärdering, att upprätta beslut och avtal, samt uppföljning av befintliga avtal. Arbetet innebär även att som internkonsult vara ett expertstöd till verksamheten.

Önskvärda kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning, lämpligtvis med inriktning mot ekonomi, inköp, logistik, juridik eller annan för uppgifterna lämplig grundkompetens. Goda kunskaper i svenska språket - såväl i tal som skrift - är ett krav. Arbetet innebär resor inom landet, därför är B-körkort ett krav. Det krävs ett gott affärssinne för att kunna samarbeta med både interna beställare och externa leverantörer och därmed producera optimala lösningar för verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och är speciellt intresserade av egenskaper som att du är initiativrik, har god kommunikativ förmåga, kan arbeta självständigt och i grupp, samt har ett service- och kundtänk.

Kontakt
Mer information lämnas av funktionsansvarig Per Åkerstedt, telefon 036-35 93 12 eller tillförordnad ekonomichef Lisbeth Bondeson, telefon 036-35 93 27. Fackliga företrädare är för SACO Björn Merkell, telefon 036-359378 och för ST Gun Marie Bäckström, telefon 090-158333.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV via länken nedan senast den 12 april 2015.

Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Vi ser därför gärna att både män och kvinnor, liksom sökande av olika etnisk bakgrund söker denna tjänst. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skogsstyrelsen Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 100%. Tillträde: Enligt ök tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 mars 2015

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024