OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Vill du vara med och genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en tjänst för dig! Inköpsenheten består idag av fem upphandlare, fem inköpare, en administratör, en strateg och en chef för enheten som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. Tjänsten är placerad på myndighetens huvudkontor i Norrköping där merparten av enhetens medarbetare är placerade, fem medarbetare är placerade i Örebro.
Du kommer att
• självständigt driva och genomföra annonserade upphandlingar (främst inom tjänsteområdet) för Transportstyrelsens olika verksamheter
• ha rollen som projektledare i både större och mindre inköp
• genomföra komplexa avrop från ramavtal med förnyad konkurrensutsättning
• arbeta med löpande avtalsförvaltning
• vara ett stöd för enhetens övriga medarbetare och aktivt arbeta inom ett eller flera identifierade avtalsområden.
• driva det strategiska arbetet inom utpekade kategorier och avtalsområden
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp
• hålla interna utbildningar
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du måste ha
• eftergymnasial utbildning från universitet/högskola, minst 2 år, gärna med inriktning ekonomi eller juridik (lång erfarenhet som upphandlare i kombination med annan eftergymnasial utbildning kan bedömas likvärdigt).
• minst 5 års erfarenhet (motsvarande heltid) av att självständigt genomföra annonserade upphandlingar för offentlig sektor (enligt LOU, LUF eller LUFS)
• genomfört upphandlingar inom flera olika områden och av olika komplexitet
• erfarenhet av förhandling i samband med upphandling eller avtalsförvaltning
• erfarenhet av arbete i något elektroniskt upphandlingsverktyg
• god kunskap i Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du också har
• arbetat som offentlig upphandlare (motsvarande heltid) mer än 5 år
• erfarenhet av att genomföra upphandling enligt LUFS
• genomfört upphandlingar på engelska
• erfarenhet av avtalsförvaltning baserat på kategoriarbete
• examen inom juridik eller ekonomi samt relevant erfarenhet inom område
Vi vill att du
• har en god pedagogisk förmåga
• är analytisk; löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplexa ärenden.
• är initiativtagande; sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
• är kreativ; ser utanför boxen och finner nya lösningar på gamla problem.
• är servicefokuserad; lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
• är självgående; tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• är strukturerad; arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping där vi har ett aktivitetsbaserat kontor, det finns även möjlighet till överenskommelse om distansavtal. Vissa resor kan förekomma framför allt till myndighetens kontor i Örebro.
Vi kommer granska ansökningar och påbörja urvalsarbete löpande.
Vi vill att du börjar så fort som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.
Mer information
Kristina Portugués, chef inköpsenheten, 010 – 495 42 10, kristina.portugues@transportstyrelsen.se
Saco, Carola Sander och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Vi behöver din ansökan senast den 20 november 2022 märkt med referensnummer TSG 2022-9492. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om avdelning Ekonomi
Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.