OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.
Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare
Din nya arbetsplats
Sektionen It-inköp, som är en del av it-avdelningskansliet, tillhandahåller bl.a. stöd i genomförandet av upphandlingar och inköp, hantering av externa leverantörer, samt juridiskt stöd och expertkompetens i upphandlings- och avtalsjuridik samt tillhörande rättsområden. Sektionen är en relativt nybildad och expanderande inköpsorganisation som har en drivande och proaktiv roll när det gäller att förse polisorganisationen med it-lösningar. Vi bidrar till polisorganisationens förmåga att kontinuerligt och på ett rättssäkert sätt tillgodose Polisens behov av produkter och tjänster inom it, vilket är till nytta för användarna och medborgarna. Hos oss på it-inköp får du möjlighet att arbeta med utmanande och intressanta upphandlings- och inköpsuppdrag i nära samarbete med den polisiära verksamheten.
Inom sektionen är det gruppen It-upphandling som förutom upphandlingar inom it- och telekomområdet även ansvarar för Polisens samtliga förnyade konkurrensutsättningar från it-ramavtal. It-upphandling består av sju personer inklusive gruppchef.
Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare upphandlare till vårt team på It-upphandling. Är Du vår blivande kollega?
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som erfaren upphandlare ansvarar du för att:
• Självständigt genomföra och leda större såväl it-upphandlingar som förnyade konkurrensutsättningar från it-ramavtal av ofta hög komplexitet, i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) och lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS).
• Medverka i flera parallella uppdrag i hela processen, från förberedande behovs- och marknadsstudier och framtagande av upphandlingsdokument till framtagande av avtal.
• Ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor.
• Bedriva arbetet konsultativt i nära samarbete med interna kunder (s.k. produktägare) och kollegor från andra delar av organisationen men även samverka med övriga roller inom inköpsorganisationen.
• Samverka med andra myndigheter vid eventuella samordnade upphandlingar.
• Vidareutveckla arbetet och underlagen inom inköp samt bidra i inköpsorganisationens utvecklingsarbete.
• Vid behov genomföra interna utbildningar i upphandlings- och avropsfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom juridik, ekonomi eller teknik, eller YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling eller motsvarande längre utbildning om minst två (2) år som anses relevant för arbetet med kvalificerade upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar
• Tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra kvalificerade upphandlingar
Meriterande
Erfarenhet av att genomföra upphandlingar och/eller förnyade konkurrensutsättningar enligt LOU och/eller LUFS;
• Inom it-och telekomområdet
• Från arbete på eller för stora organisationer eller offentlig verksamhet
• Samt från att ha drivit stora och komplexa upphandlingar inom aktuellt område
Personliga Egenskaper
För att trivas i och lyckas med arbetet hos oss krävs att du har är strukturerad och noggrann i ditt arbete samt har en god förmåga att arbeta självständigt, men även ha en god förmåga att samarbeta med kollegor i de uppdrag som så kräver.. Du tar gärna egna initiativ, är resultatinriktad och har en god analytisk förmåga. Med tanke på din roll och ansvar är det en förutsättning att du är drivande, har hög integritet och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.
ÖVRIGT
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Arbetsplatsen är belägen på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37