OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren Upphandlare för ett spännande uppdrag till myndighet i Gävle! Här får du chansen att arbeta med inköp och upphandling medan myndigheten rekryterar en ny inköpare. Myndigheten har runt 140 härliga medarbetare på åtta regionkontor runt om i landet, med huvudkontor i Gävle.
I rollen som Upphandlare blir du en nyckelperson under övergångsperioden. Du kommer att ta emot och lämna över arbetet samt myndighetens rutiner. Myndigheten använder systemet Mercell Tendsign Pro för deras upphandlingar.
Inköpsbehov täcker främst tjänster och varor, särskilt konsulttjänster men också IT-tjänster och system. Dessutom får du dator, mobil och eventuell annan utrustning som behövs för uppdraget.
Uppdraget innebär följande arbetsuppgifter:
- Ansvara för hela inköps- och upphandlingsprocessen
- Självständigt göra direktupphandlingar och inköp
- Utföra upphandlingar enligt förenklat och öppet förfarande
- Göra avrop från statliga ramavtal
- Analysera och bedöma marknads- och leverantörsförhållanden
- Hålla kontakt med befintliga leverantörer och hitta nya
- Hantera avtal och avtalsförlängningar
- Stötta medarbetare i upphandlingsfrågor
Tillsammans med kärnverksamheten genomför du hela upphandlingsprocessen – från att skapa upphandlingsdokument och kravspecifikationer till att utvärdera anbud och följa upp avtal.
Din profil
Vi ser att du som söker:
- Har en högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller annan kvalificerad utbildning inom inköp
- Har minst tre års erfarenhet som upphandlare
- Självständigt ha genomfört minst tio upphandlingar de senaste tre åren (ej direktupphandlingar)
- Har goda kunskaper om LOU och gällande praxis
- Kan ställa arbetsrättsliga, miljö- och hållbarhetskrav
- Har erfarenhet av att planera, leda och genomföra upphandlingar självständigt
- Är duktig på svenska, både i tal och skrift
- Är drivande, har god samarbetsförmåga och kan hantera flera projekt samtidigt
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kan redovisa minst ett referensuppdrag inom motsvarande område
Vi letar efter någon som är expert på att planera, leda och genomföra upphandlingar självständigt. Du är drivande, har god samarbetsförmåga och är van vid att hantera flera projekt samtidigt. Du är flexibel och har en utmärkt kommunikativ förmåga på svenska både muntligt och skriftligt.
Uppdraget startar den 5 augusti 2024 och pågår i 6 månader. Du kommer att arbeta 100 % av heltid initialt, med arbetstid 08:00–16:30, om inte annat överenskommits. Uppdraget genomförs på plats i Gävle, men det finns möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan.
Ansökan
Är det dig vi söker? Sök då tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående. För vidare frågor kontakta Josefin Lyrberg på 070–1459843 eller josefin.lyrberg@clwork.se. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera