Erfaren upphandlare till Sollentunahem

Erfaren upphandlare till Sollentunahem

Arbetsbeskrivning

Fastighetsbolaget Sollentunahem är inne i en spännande utvecklingsfas, där upphandling är en viktig fråga för hela organisationen. Som senior upphandlare kommer du vara med och fortsätta utveckla bolagets inköpsprocess och upphandlingsstrategi, med målet att Sollentunahem ska bli en ännu vassare beställarorganisation för högre kundnöjdhet. Har du en bred erfarenhet av upphandling och vill ta dig an en ny utmaning? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som senior upphandlare kommer du tillsammans med en kollega utgöra upphandlingsteamet på Sollentunahem. Du kommer tillhöra Ekonomi- och IT-avdelningen, som i dagsläget består av tio personer inom ekonomi, IT och upphandling. Ditt uppdrag blir att driva och utveckla inköpsarbetet med chefer och medarbetare i organisationen samt kvalitetssäkra upphandlingsprocessen. Du kommer vidare att arbeta med att utveckla riktlinjer och processer för avtalsefterlevnad hos leverantörer och ansvara för att planera och driva bolagets inköpsutvecklingsarbete.

Du erbjuds


* En bred roll inom upphandling där du kommer spela en viktig roll i utvecklingen av upphandlingsarbetet framåt
* Ett väletablerat och tryggt bolag som samtidigt är mitt i en spännande utvecklingsresa
* En motiverande kultur och stämning som genomsyras av värdeorden: affärsmässighet, ansvar och engagemang
* Sollentunahem tillämpar årsarbetstid och det finns möjlighet till flexibilitet gällande arbetstider och platsen vi arbetar ifrån.


Arbetsuppgifter
- Ansvara för upphandling inom bland annat IT, entreprenad, bygg, förvaltning och konsulttjänster
- Arbeta med strategisk upphandling utifrån Sollentunahems upphandlingsplan och även ansvara för denna
- Ansvara för entreprenadupphandlingar och samarbeta med upphandlingskonsulter
- Ha löpande samarbete med beställarorganisationen och avtalsägare samt hålla internutbildningar inom upphandling
- Samarbeta med Sollentuna kommun i samband med upphandlingar samt arbeta med Sollentunahems miljö- och hållbarhetsmål.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en, för tjänsten, relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller upphandlingsområdet
- Har gedigen och långtgående erfarenhet av att ha arbetat med upphandling (minst 5år), förslagsvis från att ha arbetat inom kommunalt ellerstatligt bolag eller annan likande inköpsorganisation
- Har goda kunskaper om LOU och upphandlingsprocessen
- Har god vana vid att arbeta med upphandling utifrån ett strategiskt perspektiv
- Talar och skriver obehindrat på svenska då du dagligen kommunicerar på språket

Som person är du


* Strukturerad
* Har god samarbetsförmåga
* Strategisk
* En hög personlig mognad


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Anställningsform: Tillsvidareanställning
* Placering: Kontoret är placerat i helt nyrenoverade och ändamålsenliga lokaler på våning 6 i Sollentuna kommunhus. Sollentunahem kombinerar arbete på plats med möjlighet till distansarbete, enligt överenskommelse med närmaste chef.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Sista ansökningsdag: 2023-09-13

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sollentunahem bidrar till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som ägs av Sollentuna kommun. De utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter och 200 lokaler samt 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Sollentunahem har 79 medarbetare och en omsättning på 409 miljoner kronor. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Härkan du läsa mer om Sollentunahem!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 13 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024

Upphandlingsspecialist

Upphandlingsspecialist

3 oktober 2024

Upphandlare

Upphandlare

2 oktober 2024

1 oktober 2024