Erfaren upphandlare till Sysav

Erfaren upphandlare till Sysav

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Nu söker vi en erfaren upphandlare som vill vara med att driva och utveckla ett hållbart upphandlingsarbete. Du förväntas ta en ledande position och kommer att ha stora möjligheter att påverka, utvecklas och driva inom dina ansvarsområden.
Låter detta som ett spännande steg för dig?

Kort om tjänsten:
• Enheten Upphandling och Inköp tillhör avdelningen Ekonomi & Inköp och består i dagsläget av fem personer. Enhetens huvudsakliga uppgift är att driva hela upphandlingsprocesser och att vara ett stöd till Sysavkoncernens samtliga verksamhetsområden inom kategoriutveckling, marknadsanalys, offentlig upphandling, direktupphandling samt avtalsfrågor.
• Huvudsakligen fokusera på upphandlingar inom Underhåll, dels till den årliga anläggningsrevisionen, dels till det löpande underhållet. Mer i detalj innebär detta upphandlingar inom t ex underhåll inom förbränningsteknik, murning, svetsning, ställningsbyggande samt mekanik/maskinteknik och elarbeten.
• Ta fram avtal och driva förhandlingar; ta fram förfrågningsunderlag, utvärdera anbud samt genomföra marknadsanalyser, leverantörsutveckling och avtalsuppföljningar.
• Löpande föra en utvecklande dialog med leverantörer och våra verksamheter, både innan och efter en avslutad upphandling.
• Drivande i utvecklingen av vårt kategoribaserade inköp och där ansvara för att, tillsammans med verksamheten, ta fram mål, strategier samt löpande analysera och utveckla dina kategorier.
• Du rapporterar direkt till Inköpschefen och du är placerad på Sysavs huvudkontor, i Malmö.

Personprofil
Vi ser att du som person har ett genuint intresse av ditt yrkesområde och ser möjligheter och utmaningar som något positivt. För oss är det väldigt viktigt att du affärsmässig, analytisk och kommunikativ. Arbetet kväver att du är bra på att planera och organisera ditt arbete och att du känner dig bekväm med att driva dina projekt framåt på ett tydligt och resultatorienterat sätt. I rollen vill vi gärna se en person med stor integritet och samtidigt med en god problemlösande förmåga.

Kvalifikationer vi söker:
• Relevant högskoleutbildning och gärna flera års yrkeserfarenhet inom en liknande befattning, där du ansvarat för såväl operativt som strategiskt upphandlings- och inköpsarbete.
• Van vid tjänsteupphandlingar, installationer och upphandling av ramavtal för underhåll och har du även en teknisk bakgrund/intresse ser vi det som en fördel. Det är en fördel om du tidigare har arbetat som teknisk upphandlare, inköpare eller beställare i en industriell miljö.
• Erfarenhet av att utforma, implementera och utveckla ett kategoribaserat upphandlingsarbete är mycket meriterande.
• Vi ser det som mycket meriterande med tidigare erfarenhet inom LOU / LUF.
• Vi förutsätter att du har en god erfarenhet av inköpssystem, t ex Visma Proceedo och är van vid stödsystem för upphandling, t ex Visma TendSign.
• Du behärskar Officepaketet väl, har B-körkort och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.

Övrigt
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Urval kommer att ske löpande, därför ber vi intresserade kandidater att inkomma med ansökan redan idag!

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med PerformIQ. Vid eventuella frågor - vänligen kontakta Pernilla Ingemansson på pernilla.ingemansson@performiq.se.

Företagspresentation
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024

Upphandlare

Upphandlare

11 november 2024