OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår upphandlings- och uppföljningsavdelning söker vi nu en engagerad och erfaren upphandlare.
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlingsområdet.
Om tjänsten
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering.
Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden. I arbetsuppgifterna ingår att självständigt ansvara för upphandlingar i första hand varor, konsulttjänster samt entreprenader inom bygg, anläggning, fastighetsförvaltning och verksamhetsanknutna tjänster. Det inkluderar allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal.
En viktig uppgift är att stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna. I denna tjänst ingår att utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens konsult- och entreprenadavtal, för detta krävs, god kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik, standardavtal samt AF- och SF-del enligt Svensk Byggtjänst.
Kompetenskrav
- Lämplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. ingenjör, ekonom, jurist.
- Erfarenhet av att genomföra hela upphandlingsprocessen som upphandlare, anbudsgivare eller köpare.
Som person är du affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål.
För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation.
- Erfarenhet av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor.
- God kunskap om LOU.
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, heltid
Tillträde: snarast
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Upphandlings- och uppföljningsavdelningen består av 23 medarbetare och ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på http://www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-03-12.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67