OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker till en statlig myndighet en upphandlingssamordnare som kan hålla samman och utveckla arbetet med upphandlings- och inköpsfrågorna. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge enheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor. En uppgift blir att fullfölja påbörjat utvecklingsarbete rörande implementering av rutiner inom området. Du kommer även att analysera behov av och initiera och driva egna upphandlingar, sammanställa befintliga avtal, utbilda enheterna mm. Kravprofil - Relevant universitets- eller högskoleutbildning el. likvärdig eftergymnasial utbildning - Minst 5 års erfarenhet av upphandlings- och inköpsfrågor inom offentlig förvaltning. - Van förhandlare med god kunskap om LOU - Erfarenhet av att uveckla rutiner och tekniska verktyg för att effektivisera arbetet inom upphandlings- och inköpsområdet. - Erfarenhet av att ställa miljökrav på leverantörer i samband med upphandlingar - Vana att enskilt eller i grupp driva både stora (EU-upphandlingar el. motsvarande) och små upphandlingsprojekt inom främst tjänsteupphandlingar - Du har en god förmåga att uttrycka dig skriftligt och verbalt Du är en person med integritet som har förmåga att arbeta självständigt och har lätt för att ta initiativ. Du har en god pedagogisk förmåga och är analytisk och systematisk i ditt arbete.