OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för kunskapstillämpning ansvarar för att utveckla och förvalta metoder och arbetssätt för att stödja implementeringen av bästa tillgängliga kunskap inom hälso- och sjukvården och socialtjänsten, med fokus på att göra största nytta för våra målgrupper och bidra till en jämlik vård och omsorg.
Som utredare kommer du bl.a. att leda, eller att ingå i projektgrupper som arbetar med olika regeringsuppdrag eller egeninitierade uppdrag. Fokus i uppdragen är att ge stöd till implementering av bästa tillgängliga kunskap till olika målgrupper inom vård och omsorg. Aktuella uppdrag för enheten är bl.a. att stödja utvecklingen av god och nära vård och bemötande inom hälso-och sjukvård samt socialtjänst.
Vi söker dig som har
• examen från relevant utbildning på högskolenivå
• minst tre års aktuell erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller inom hälso- och sjukvård
• flerårig dokumenterad utredarkompetens
• flerårig erfarenhet av projektledning
• kunskap om implementering och hur man kan stödja implementering, utveckling, lärande och förändring utifrån målgruppernas behov
• erfarenhet av att arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete
Det är meriterande om du har
• kunskap om socialtjänstens och hälso- och sjukvårdens förutsättningar och behov
• kunskap om evidensbaserad praktik
• erfarenhet av arbete med olika former för stöd till implementering, såväl digitala som analoga stöd
• erfarenhet av arbete på myndighet.
För att lyckas i uppdraget behöver du:
• ha god samarbetsförmåga och kunna skapa goda relationer både internt och externt
• ha förmåga att leverera resultat med god kvalitet inom givna tidsramar
• vara självgående och ansvarstagande
• ha god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift.
Anställningsinformation
Detta är ett vikariat med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare. Välkommen med din ansökan senast 21 augusti 2022. Du behöver inte bifoga något brev till din ansökan, istället ber vi dig att du svarar på våra urvalsfrågor och att du bifogar ditt CV. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen för tjänsten.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension. Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Anna Kessling. Vid frågor om rekryte-ringsprocessen, kontakta personalspecialist Carolina Alm. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055