OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-75%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Delområdets huvudsakliga uppgift är att tydliggöra förutsättningar för arbetet med lokalisering och utformning av planerade utbyggnader.
Arbetet kommer att planeras tillsammans med delutredningsledaren. Till delområdet har extern konsultteam upphandlats för att arbeta med resandeprognoser och kapacitetsanalyser. Konsulten kommer stötta dessa team med framtagande av förutsättningar och underlag samt hjälpa till med granskning av de material som arbetas fram.
Konsulten kommer även ha ett ansvar för att tidigare framtaget material för systemet beaktas. Uppdraget innebär löpande kontakter med andra delar inom verksamheten såsom strategisk utveckling och programmet för dess utbyggnad.
Uppdraget innebär att driva komplexa frågeställningar där flera kompetensområden deltar. I perioder kommer det att krävas en nära och snabb dialog mellan utredningens olika områden. Konsulten behöver därför arbeta på beställarens projektkontor i Stockholm en till två dagar i veckan
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Konsulten ska ha minst tre års högskoleutbildning inom teknik, samhällsplanering eller annan utbildning med motsvarande akademisk nivå
- Konsulten ska ha minst 10 år yrkeserfarenhet från utredningar inom tidiga skeden för spårbunden lokal kollektivtrafik.
- Konsulten ska var van att samordna och leda komplext utredningsarbete. Detta styrks genom redovisning av tre uppdrag där konsulten haft en ledande roll (projektledare, utredningsledare eller motsvarande).
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström