Erfaren värdepappersadministratör till Avanza

Erfaren värdepappersadministratör till Avanza

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
På uppdrag av Sveriges ledande digitala plattform för sparande och investeringar har vi fått möjlighet att hjälpa till att hitta nästa medarbetare till gruppen Clearing & Settlement.

I denna tjänst ansvarar du tillsammans med dina kollegor för clearing & settlement av svenska- samt utländska aktier. Vidare ansvarar du för dagliga avstämningar av värdepapper och till viss del av likvider. Du ges stora möjligheter att utöka ditt nätverk inom finans då du har daglig kontakt med både internavdelningar, motparter, clearingagenter samt banker varför vi tror att du även har en god kommunikativ förmåga.

Dina dagliga arbetsuppgifter kan komma att bestå av uppföljning av resultat på bankkonton samt daglig avstämning av cash och värdepapper per settlementdag. Vidare ansvarar du för prematchhantering under hela settlementprocessen.

Avanza skall nu byta affärssystem, varför det är extra meriterande om du gillar att delta i förbättringsarbete och projekt och det är extra meriterande om du har erfarenhet av Clearing & Settlement i AbaSec och-/eller Wizer. Du har också ansvar för att regelverk efterlevs varför det är meriterande med tidigare erfarenhet kring detta.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för aktiemarknaden och gärna har några års erfarenhet inom settlement och har goda kunskaper inom området och gärna goda kunskaper i VPC. Du har lätt att arbeta i grupp, du är flexibel och nyfiken som person. Vidare är du positiv, lösningsorienterad och noggrann. Förutom kundkontakt är arbetet administrativt och din noggrannhet är en väldigt viktig faktor. Arbetsbelastningen kan stundtals vara hög och det är därmed viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och kan vara flexibel vid arbetstoppar.

Om företaget
Avanza är Sveriges ledande digitala plattform för sparande och investeringar och erbjuder sina kunder ett brett utbud av tjänster.

Deras vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor och vill med det förenkla och förbättra folks ekonomi, oavsett om man älskar aktier eller bara vill ha ett bra sparande. Deras affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken.

Avanza sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Avanza Bank med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Eliasson på lisa.eliasson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 24 december 2021

Liknande jobb


18 november 2024

14 november 2024