OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från projektledning, projektkoordination eller kanske varit konsult själv väldigt länge? Är du också kommunikativ och duktig på att få med dig andra människor? Trivs du dessutom i en organisation där det är lätt att skapa förändring? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till en välkänd aktör i försäkringsbranschen vars lokaler är placerade mitt i centrala Stockholm. Här kommer du att arbeta i en informell organisation där beslutsvägarna är korta och där du som Projektansvarig har stort inflytande och stora möjligheter att påverka och bidra. I rollen som Projektansvarig arbetar du utifrån ett helikopterperspektiv över alla de projekt som drivs inom organisationen. Du är ensam i denna roll men kommer att arbeta nära andra specialister inom både IT och ekonomi. Här blir din uppgift att koordinera och kommunicera, dels mellan projekten, men framförallt gentemot ledningsgruppen. Du jobbar med ekonomisk översikt och är bollplank mot projektledare. Är delaktig i framtagandet av projektdelmål, konkretiserar målen, ser till att överenskomna mål uppnås och följer upp projektens resultat. Projekten är ofta IT-inriktade och du samarbetar med kollegor på alla nivåer i organisationen. Du ser det heller inte som främmande att exempelvis leda workshops eller ge individuell coachning till medarbetare. Kravprofil - Gedigen erfarenhet av ledande befattning i IT-projekt - Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och planering - Erfarenhet av agila metoder - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är en orädd och driven person som har lätt för att etablera dig i nya grupper. Du har en förmåga att nå ut till både medarbetare och chefer samtidigt som du är lyhörd och kan ta till dig av vad andra har att säga. I ditt eget arbete är det naturligt för dig att ta initiativ, fatta beslut och du gillar att arbeta mot uppsatta mål.