OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frösunda Omsorg är ett av landets ledande privata omsorgsbolag. Vår vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Frösunda har ca 2 500 kunder och 6 400 anställda inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ och familj med verksamhet över hela Sverige. Frösunda ägs sedan 2018 av det helsvenska företaget Brado AB. Läs mer om vårt arbete för att förändra branschen och kunna erbjuda en ny omsorg som på allvar ställer sig på kundens sida på www.frosunda.se
Brolunda är en gruppbostad som ligger i ett lugnt bostadsområde strax utanför centrala Södertälje. Här har kunderna en egen lägenhet och samtidigt möjlighet till gemensam samvaro med natur och grönområden precis runt knuten. Brolunda är ett boende där våra kunder ska trivas, känna sig trygga och ges möjlighet till personlig utveckling.
Om Frösunda
På Frösunda arbetar vi med "Kundens fokus", individuellt anpassat stöd som genomgående präglas av respekt, engagemang och nyfikenhet. Detta bygger bland annat på att medarbetarna besitter individ- och kognitionskunskap. Utifrån kundperspektiv arbetar vi med att på olika sätt stödja kunden och värna om personlig integritet och självbestämmande. På Frösunda arbetar vi med tydlig struktur, kommunikation och ett lågaffektivt bemötande. Du behöver ha ett tydligt uttryckssätt, vara tålmodig, ansvarsfull samt trygg i dig själv.
Målgruppen är vuxna personer med funktionsnedsättningar i form av omfattande utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Flera av våra kunder har ett utagerande beteende, där medarbetarens bemötande är förutsttäningen för att ett utbrott kan undvikas. Det händer att medarbetarna utsätts för våld av kunderna, varför vi arbetar efter tydliga riskanalyser och handlingsplaner. Det är ett tufft jobb som kräver ett stort engagemang.
Arbetsuppgifter
Som boendestödjare arbetar du systematiskt för att förstå kundens perspektiv och sedan agera utifrån att tillgodose detta. Du arbetar med utgångspunkt från vårt kundlöfte - På Frösunda bestämmer kunden! Viktigt är att stödja kunden att nå uppsatta mål i genomförandeplanen och skapa möjlighet till hög kundnöjdhet. Vidare ansvarar du för att regelbundet uppdatera genomförandeplaner, dokumentera insatser och avvikelser hos kunder etc.
Tjänsten
Arbete på schema med en omfattning om 75 - 90 % enligt överneskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Kompetenskrav:
- dokumenterad erfatenhet av arbete på LSS-bostad med personer med utagerande beteende.
- omfattande kunskap och förmåga till lågaffektivt bemötande.
- avancerad kunskap i svenska, både i tal och skrift
Meriterande:
- erfarenhet av målgruppen, LSS personkrets 1.
- en god förmåga att samarbeta i en arbetsgrupp.
- minst gymnasial vård- och omsorgsutbildning, gärna med inriktning funktionsnedsättning
Vi ser det som en förutsättning och mycket meriterande om du har ett flexibelt förhållningssätt samt en vilja att ställa upp för kollegor och verksamhet när det behövs. Arbetstiderna gäller dagtid, med tyngdpunkt på eftermiddag/kväll då kunderna är hemma.
Frösunda tillämpar individuell lönesättning och vi följer rådande kollektivavtal. Urval och intervjuer görs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652