Erfarenhet HR-administratör till internationellt företag i Kista

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du ett par års erfarenhet av en bred HR-roll och är redo för ett nästa steg i din karriär? Vi söker nu dig som vill axla en ansvarsfull och självständig roll inom HR, hos vår kund i Kista. Detta är tjänsten för dig som vill ta chansen att jobba i en utvecklande och utmanande roll i en internationell miljö!

Om företaget
Vår kund är ett innovativt, internationellt IT-företag stationerade i Kista, med cirka 95 anställda i Sverige och Stockholm.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör hos vår kund har du ett heltäckande ansvar för HR-administrationen i det svenska bolaget. Detta innebär dels löpande hantering av personalärenden och nära samarbete med löneadministrationen, men även en hel del mer strategiska åtaganden och uppföljningar. Dina ansvarsområden kommer bland annat att bestå i:

- All typ av personaladministration (Ex. Anställning, förmåner, pension)
- Stötta chefer i alla typer av personalärenden
- Ansvar för mailbox dit personalen väder sig till med sina frågor
- Uppdatering av policys, dokumentation och rutiner
- Support i rekrytering och introduktion av nyanställda
- Arbetsmiljöfrågor

Detta är en bred roll som utöver ovan ansvarområden kommer att innebära en hel del ad hoc – uppgifter kopplat till företagets personalärenden. Företaget har kollektivavtal med Almega och Unionen, varför du kontinuerligt kommer att ha möjlighet till kontakt med och support från Almega. I denna tjänst rapporterar du till företagets svenska VD men har mycket kontakt med HR-chefen i Frankrike.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är redo för nästa utmaning i din karriär! Vi tror att du brinner för HR-frågor och ser fram emot att kliva in i en bred roll, där du får arbeta både administrativt och på en strategisk nivå. Du trivs i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. För att vara aktuell för rollen tror vi att du har följande profil:

- Akademisk utbildning inom HR/personal
- 3–5 års erfarenhet av HR-administration
- Praktisk erfarenhet av arbetsmiljöfrågor och att driva arbetsmiljöarbete
- Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i den svenska arbetsrätten

Som person krävs det att du trivs med att arbeta självständigt och att driva ditt arbete framåt. Du är en problemlösare som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och har god förmåga att skapa struktur och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetens chefer, varför lyhördhet och kommunikativ tydlighet är mycket viktiga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du motiveras av att ta egna initiativ och komma med förslag till förändring och förbättring.


Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag via KFX HR-partner på initialt 6 månader, med chans till förlängning. Tillträde till tjänsten är omgående. Vi går igenom ansökningarna löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag! Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 19 september 2018

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024