OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Handels a-kassa har vi som uppdrag att ta hand om arbetslöshetsförsäkringen för våra cirka 186 000 medlemmar som är verksamma inom handeln men också som bland annat tjänstemän, frisörer och musiker. Det är ett arbete med ett stort ansvar då de beslut vi fattar påverkar våra medlemmars vardag. Vi värnar därför om att våra medlemmar ska känna sig trygga i hur vi hanterar vårt uppdrag och arbetar för att vara flexibla, effektiva och tillgängliga.
Om rollen
I rollen som ersättningshandläggare är ditt uppdrag att bedöma rätten till arbetslöshetsersättning. Du ansvarar för att samla in och utvärdera information som ska ligga till grund för beslut samt för att kommunicera det till berörda parter. I rollen behöver du kunna arbeta självständigt men också vara med och bidra till gemensamma mål.
Det är viktigt för oss att våra medlemmar får ersättning i rätt tid, du behöver därför kunna arbeta strukturerat samt prioritera mellan dina arbetsuppgifter för att arbetet ska kunna ske på ett effektivt sätt. Det är också viktigt att du är professionell i din kommunikation då du kommer ha både skriftlig och muntlig kontakt med våra medlemmar samt samarbeta med myndigheter som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.
Eftersom arbetslöshetsförsäkringen är ett komplext regelverk som står i ständig förändring ställer det även krav på att du har en hög flexibilitet, att du som jobbar hos oss är positiv till förändring samt har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
Vi söker dig som
· arbetar eller tidigare har arbetat som handläggare vid en a-kassa
· har god vana vid att arbeta i ärendesystemet Våra sidor
· har en god analytisk förmåga
· har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
· är bra på att kommunicera och uttrycka dig på ett tydligt och begripligt sätt
· har lätt att ta till dig och lära dig nya program och e-tjänster
· det är meriterande om du även arbetat med mer komplexa ärenden
Arbetsvillkor
Vi erbjuder bland annat valmöjlighet till hemarbete och arbete på något av våra kontor i antingen Eskilstuna eller vårt centralt placerade kontor i Luleå. Det finns även möjlighet att arbeta från vårt mindre kontor i Stockholm (men du kommer då tillhöra Eskilstunakontoret). Vi har flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdbidrag och rikslunchkort. Tjänsten är tillsvidare på heltid, 36,66 timmar/veckan. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker med utgångspunkt i kompetens och personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Robin Johansson, Handläggarchef
010 - 450 84 01
Jessica Andersson, Facklig representant
010 – 450 84 08
Ansökan
Välkommen med din ansökan, du registrerar den via vår hemsida (klicka på ”skicka ansökan”) och vi vill att du laddar upp såväl personligt brev som CV, så snart som möjligt, men senast den 8 december 2024. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Har du några frågor kan du skicka din fråga till: akassan.personal@handels.se (Vi tar inte emot ansökningar via mejl)
Vi samarbetar med Handelsanställdas förbund och vill att du delar våra värderingar avseende frihet, demokrati och social rättvisa i både tanke och handling.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa