Erfarna administratörer sökes till Kjell Grenholm Åkeri

Erfarna administratörer sökes till Kjell Grenholm Åkeri

Arbetsbeskrivning

Vi söker fler kollegor för att stärka upp vår administration under en expansiv fas. Här finns utrymme att ta egna initiativ och arbeta med frihet under ansvar. Om du är en problemlösare som gillar att hålla många bollar i luften och trivs med att skapa struktur – då är det här jobbet för dig!

Om företaget
Kjell Grenholm åkeri AB är ett expansivt transportföretag som har sitt säte i Västerbotten. Vi investerar kontinuerligt i sin moderna maskinpark.

Vi har fem anläggningsekipage, 10 lastmaskiner, 40 termoekipage, sysselsätter ca 120 yrkesförare och omsätter cirka 300 miljoner kronor under 2024.

Vi har lång erfarenhet inom tempererade transporter och har idag fordon stationerade i Skellefteå, Hudiksvall, Gnarp, Sundsvall och Luleå som ger kunden en effektiv distribution från lager till butik med en obruten kylkedja.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiadministratör hos oss är bred och omväxlande. Arbetet med löneberedning, fakturering, schemaläggning är löpande och kombineras med ett mycket varierande administrativt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Löneberedning – säkerställa korrekt hantering av löner och relaterade processer.
• Kontering – säkerställa att intäkter och kostnader hamnar på rätt resurser.
• Allmän administration – hantera olika administrativa uppgifter såsom exempelvis schemaläggning, kontroll av chaufförers körkort och utbildningsbehov. Du kommer även ha en viktig roll i att bidra till verksamhetens smidiga drift.
• Säkerställa att företaget följer med i branschens utveckling gällande regelverk och modernisering.

Tjänsten innebär frihet under ansvar och du ges möjlighet att ta egna initiativ inom ramen för våra riktlinjer.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi ser att du som söker har gedigen erfarenhet av löneberedning, budgetarbete och administration. Du är även van att arbeta strukturerat och kan prioritera i en varierad vardag.

Vidare tror vi att du trivs med att arbeta självständigt, men också ser värdet i att samarbeta med andra. Du är lösningsorienterad och har förmågan att driva processer framåt.

Vi arbetar i systemet Hogia och därför är erfarenhet av detta system meriterande. Tidigare erfarenhet från liknande roller är mycket meriterande.

Vi ser det som ett krav att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du har möjlighet att påverka och utvecklas. Här blir du en del av ett engagerat team där dina kunskaper och idéer uppskattas.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Grenholms åkeri med Wikan Personal. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Andreas Ögren på 0910-770987 alt. andreas.ogren@wikan.se

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

#Wikanpersonal

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 29 december 2024

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024