OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Politiska ledningens stab, Socialdepartementet
Är du en erfaren assistent som vill arbeta i en politisk miljö och ha omfattande interna och externa kontakter? Kan du möta höga krav på noggrannhet och effektivitet? Som vår nya medarbetare får du en variationsrik vardag i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som assistent åt vår politiska ledning är du en central del av teamet kring statsråd/statssekreterare. Du är ansiktet utåt och hanterar den löpande administrationen i den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna är varierande, såsom kalenderhantering, mötesbokningar, resebeställningar, reseräkningar, besöksmottagning och viss fakturahantering. Du besvarar korrespondens och förbereder underlag till fysiska och digitala möten. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och det förekommer både nationella och internationella kontakter i det dagliga arbetet. Du ingår i en grupp med assistenter som tillsammans arbetar med den politiska ledningen och stöttar varandra vid behov.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
För att axla denna roll krävs det att du har avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat sekreterar- eller administratörsarbete, exempelvis som GD/VD-sekreterare eller liknande. Erfarenhet från Regeringskansliet eller annan statlig myndighet är meriterande. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska och är väl förtrogen med Officepaketets olika delar samt kalenderadministration i Outlook. Vidare har du erfarenhet av att hantera sekretessbelagd information. Du har erfarenhet av, och intresse för, att arbeta med digitala verktyg för att underlätta och utveckla ditt arbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om arkivering och ärendehantering inom offentlig förvaltning.
Dina egenskaper
I din roll som assistent är du van att arbeta självständigt. Du har stor ansvarskänsla, integritet, gott omdöme och kan självständigt ta initiativ samt prioritera i dina arbetsuppgifter. Du gillar att ge service, är ordningsam, kvalitetsmedveten, strukturerad och kan tidvis arbeta under tidspress. Som medarbetare i Regeringskansliet är du flexibel, vilket för oss innebär att du kan kompromissa och snabbt anpassa dig till nya situationer. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till att assistentgruppens och politiska stabens arbete löper på smidigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
I den här rekryteringen söker vi 1-3 personer. Anställningarna är tillsvidare, med sex månaders provanställning. Placering i första hand på Socialdepartementet, men även annat departement kan bli aktuellt.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta HR-ansvarig Anna Eriksson på 08-405 99 72. Fackliga kontaktpersoner är Kristoffer Lundberg, ST, eller Håkan Nyman, Saco. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 6 november 2022.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner, samt premiepensionssystemet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35