OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du jobb som ekonomiassistent i Linköping? Har du läst ekonomi och arbetat som ekonomiassistent eller redovisningsekonom en tid och vill hoppa på ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping? Då har kanske vi på Jefferson Wells har nästa jobb för dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetet
Som konsult hos oss på Jefferson Wells får du tillgång till utvecklande uppdrag inom ekonomi hos våra kunder. Med en anställning hos oss får du en kontinuerlig kompetensutveckling inom ditt yrke och möjlighet att själv påverka riktningen i din yrkeskarriär.
Du kommer att ingå i kundens ekonomi- och finansgrupp och vara delaktig i hela gruppens arbete. Tjänsten innebär framförallt arbete med Leverantörsreskontra men du kommer också att jobba med vissa delar i kundreskontra. Arbetet är förlagt på dagtid och beräknas starta så snart som möjlige efter överenskommelse och pågå till och med siste maj nästa år, men möjlighet till förlängning.
Det här är ett konsultuppdrag hos oss på Jefferson Wells, vilket innebär att du blir anställd hos oss men arbetar hos vår kund.
Din profil
För att trivas som konsult hos oss ser vi att du är en utåtriktad, positiv och prestigelös person. Som inte är rädd för att ställa frågor och lära dig nya saker. Du är noggrann och strävar alltid efter ett effektivare sätt att genomföra arbetsuppgifterna. Leverans sker med kvalitet och arbetet sker på ett strukturerat, metodiskt och flexibelt sätt. En viss analytisk förmåga är önskvärd och förståelse för sin del i ekonomiprocessen är en grundförutsättning. Du behöver ha ett stort intresse för samarbete och vara behjälplig mot dina kollegor då du kommer att vara delaktig i hela ekonomigruppens arbete.
Vi ser även att du har utbildning inom ekonomi, gärna yrkesutbildning till redovisningsassistent.
Kvalifikationer:
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Något års erfarenhet från redovisning/bokföring
* Grundläggande förståelse för och kunskap kring löpande redovisning.
* Vana att arbeta med avstämningar, kontering, hantering betalningar och utläggshantering.
* Deltagande i upprättande av månadsbokslut, förståelse för periodisering etc.
* Kunskaper kring skattemässig hantering representation och moms. Gärna med erfarenhet av kontering byggmoms, men inte nödvändigt.
* Erfarenhet av enklare momsavstämningar i mindre bolag kan vara meriterande.
* Erfarenhet av arbete i större ekonomisystem och en nyfikenhet och förståelse kring hur det fungerar.
* Generell datakunskap och god kunskap i Excel (Sökningar, filtreringar, strukturering av data och hantering av stora mängder information i Excel).
* Du ska kunna kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Erbjudande
Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Hur du ansöker
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Lindström via e-post: malin.lindstrom@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!