OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker vi två drivna och erfarna Ekonomi- /Redovisningsassistenter till vår kund, en statlig myndighet, i Uppsala.
Ena tjänsten är med start i mitten av maj och pågår 4 månader fram med möjlighet till förlängning. Andra tjänsten startar i slutet av maj och pågår 1 år fram. Båda tjänster är på Heltid och i största mån på plats på kundens kontor i Uppsala
Du kommer att arbeta i en grupp som ansvarar för att stödja myndighetens chefer och projektledare med betalningar till deras leverantörer. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att arbeta med leverantörsfakturor i betalningsprocessen, från inkommande faktura till slutbokförd betalning. Arbetsuppgifterna innebär även ankomstregistrering, omföringar, kontering, bokföring och registerunderhåll. I din roll kvalitetssäkrar du såväl den externa som den interna bokföringen samt att attestkrav
är uppfyllda. Betalning av leverantörsfakturor samt återredovisning ingår även till viss del som arbetsuppgift.
I tjänsten kan även kundfakturering samt andra arbetsuppgifter inom statlig redovisning förekomma.
Din profil
Vi ser att du som söker har:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet
från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som
ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i ekonomisystem Unit4 ERP Agresso, alternativt Raindance m.fl.
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
För att passa i denna roll ser vi att du är en driven, lösningsfokuserad och serviceinriktad person samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.