Erfarna handläggare till Alfa-kassan i Borås

Erfarna handläggare till Alfa-kassan i Borås

Arbetsbeskrivning

Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges 24 a-kassor. Vi har ett samhällsviktigt tilläggsuppdrag med handläggning av ansökningar från personer som inte är med i någon a-kassa. Förra året betalade vi ut cirka 1,4 miljarder i ersättning. Vi strävar efter att fler på arbetsmarknaden ska få inkomstbaserad ersättning och känna trygghet mellan jobb. Nu är vi i en spännande utvecklingsfas med bland annat ökad digitalisering och nya arbetsprocesser!

Vill du vara en del av vårt viktiga arbete?
Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta både på kontoret och på distans - med ett engagerat och stöttande ledarskap. Vi är ca 210 anställda och söker nu fler erfarna handläggare till vårt kontor i Borås.

Vilka arbetsuppgifter ingår?
Som handläggare ansvarar du för att utreda och fatta beslut i ersättningsärenden. I ditt arbete handlägger du olika typer av ärenden, analyserar, gör bedömningar, formulerar och motiverar dina beslut. Du ska prioritera mellan olika arbetsuppgifter och kunna arbeta med flera saker samtidigt. Du ska vara effektiv och ha ett brinnande intresse för personlig service.

Vi söker dig som

* har minst treårig gymnasieutbildning
* har minst 2 års erfarenhet som handläggare på en a-kassa eller motsvarande handläggarerfarenhet från myndighet
* vill fördjupa dig i rollen som handläggare och med tiden bli alltmer specialiserad
* är kommunikativ och kan förmedla komplex information på ett tydligt och enkelt sätt.
* har god dator- och systemvana
* talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska, är effektiv och har ett brinnande intresse för service
* har en vilja att vara mentor åt andra

Vi ser fram emot att välkomna nya medarbetare och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som anställd hos Alfa-kassan
Vi erbjuder fina förmåner till våra anställda, där bland annat ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till distansarbete ingår. Hos oss får alla minst 28 semesterdagar. Från och med året du fyller 30 får du 31 dagar och från och med året du fyller 40 får du 35 dagar.

Är du intresserad av att arbeta med oss?
Tjänsten är på heltid och är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.

Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Vår rekryteringsprocess
För aktuella kandidater startar rekryteringsprocessen med en kort telefonintervju. Går du vidare får du genomföra tester som används i urvalsyfte vilket innebär att endast de kandidater som klarar testerna går vidare. Nästa steg är sedan intervjuer med rekryteringskonsulter från Jefferson Wells och därefter med rekryterande chef på Alfa-kassan. I slutet av processen genomförs en bakgrundskontroll och ett utdrag ur Polisens belastningsregister kommer att begäras in.

Vid frågor om tjänsten
I denna rekrytering samarbetar Alfa-kassan med Jefferson Wells. Har du några funderingar om tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna hör av dig till ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck, maria.stenback@jeffersonwells.se eller 072-208 08 92.

Du kan även kontakta Alfa-kassans fackliga representanter;
ST: Catarina Pettersson, catarina.pettersson@alfakassan.se/073-842 0353 eller SACO/SRAT: Frank Svensson, frank.svensson@alfakassan.se/072-502 9169.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alfa-kassan
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 3 januari 2024

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024