OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Som konsult på Poolia kommer ditt arbetsområde att vara Stockholm och vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande arbetsmiljö. Vi söker dig som har en relevant inköpsbakgrund med bred erfarenhet, som är flexibel och strukturerad. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter som inköpare kan komma att innebära: - logistik för import i samarbete med inköpschefen - diverse uppgifter som är relaterade till försäljning och ekonomisk administration - avrop; köpa in material, tjänster och produkter för leverans i rätt tid - lagerbevakning och produktionsnivåer - leverantörskontakter - ansvara för leveranssäkerheten hos leverantörer - inköpsadministration så som prisvillkor, bevakning av in- och utleveranser. UTBILDNING/ERFARENHET Vi söker dig som har: - goda Office-kunskaper - gymnasiekompetens med ekonomisk alternativt teknisk inriktning - erfarenhet av något affärssystem - goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift - erfarenhet av inköp och/eller relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Som person har du: - god analytisk förmåga samtidigt som du kan driva processer framåt - ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt - god förmåga att kommunicera, såväl internt som externt. FÖRETAGSPRESENTATION Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.