OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För inkommande uppdrag söker vi nu noggranna och erfarna löneadministratörer. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med traditionell lönehantering och självständigt ansvara för ett antal löner. Ditt ansvarsområde är att sköta hela processen kring lönehantering, allt från inrapportering till utbetalning, samt lag- och avtalstolkning. Du förväntas hålla dig ajour med regelverket kring lönefrågor. Även redovisning till Alecta kan komma att ingå i dina arbetsuppgifter. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av löneadministration och redovisning till Alecta. Dina kunskaper är uppdaterade och aktuella. Du har en ekonomisk gymnasieutbildning med en kompletterande utbildning i löneadministration eller motsvarande. Naturligtvis är du väl uppdaterad i regelverken kring lönehantering och avtal. Goda datorkunskaper är ett krav. Som person är du trygg i dig själv och kompetent i din yrkesroll. Du har ett trevligt och prestigelöst sätt. Du är självklart ansvarstagande och noggrann med en god social kompetens.