OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Logica är stolta över det vi presterar!!Enligt flera undersökningar är vi en vinnare, både som den bästa leverantören av IT-tjänster och som en av de mest attraktiva arbetsgivarna.Det går bra för oss. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi har nu behov av erfarna projektledare.Du kommer att knytas till en division inom Logica som erbjuder ett komplett utbud av tjänster inom IT-infrastrukturområdet. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med strategi, behovsanalys, utredningar och projektledning inom nedanstående områden: -affärs- och verksamhetsutveckling av olika slag med fokus på infrastrukturell verksamhetsnytta.-att utveckla sina visioner, mål och strategier genom att erbjuda både helhetslösningar och enskild spetskompetens.-att koppla affärsmål till mätbara och långsiktiga förändringar inom både verksamhet och teknik.-att leda och styra förändringsarbetet. Förutom att driva stora projekt från ide till lösning utför du, självständigt såväl som i grupp, analysarbete, förstudier, utredningar, samt medverkar i affärsprocessen med offerter och avtal. Kvalifikationer: Du har minst fem års erfarenhet från branschen och har erfarenhet av att: -arbeta enligt projektstyrningsmodell.-driva större projekt i allmänhet och större infrastrukturella migreringsprojekt i synnerhet -driva processorienterade projekt i syfte att etablera eller effektivisera befintliga IT styrningsprocesser.-arbeta med modeller och metoder för att genomföra nyttoanalyser (ex PENG), kostnadsanalyser (ex TCO), kvalitetsanalyser eller project reviews. Det är meriterande om du är certifierad inom ITIL, PMP alternativt Prince.Det är också meriterande om du har drivit internationella projekt. I denna rekrytering samarbetar Logica med IT-Resurs AB som utför rekryteringen.Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!Välkommen med din ansökan!