OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter växa och har just nu flera kunder som söker efter erfarna supporttekniker, därför söker vi nu dig som tidigare har arbetat som supporttekniker och brinner för att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att vara anställd av PEAK men arbetet kommer vara förlagt ute hos en av våra många kunder. Arbetsuppgifterna kommer innefatta kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö. Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt samt på platssupport. Till din hjälp kommer du att ha tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika remoteverktyg.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat med support i 12 månader eller mer. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp för att lösa de olika problem som dyker upp.
Vi ser att du har mycket god erfarenhet av felsökning i Windows 8/7/XP och Microsoft Office, kontohantering i Active Directory och Exchange samt något ärendehanteringssystem.
Du har en bred teknisk kunskap och är vad att hålla en hög lösningsgrad, samtidigt som du alltid bemöter kunden och slutanvändaren professionellt i alla lägen.
Det är ett krav att du behärskar svenska i tal och skrift.
Viktiga egenskaper är att du är utåtriktad, pedagogisk, empatisk och har en hög servicemedvetenhet samt tycker problemlösning och att hjälpa användare är det roligaste som finns.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Gräset är grönare på andra sidan!
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=3084&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
PEAK ingår i den holländska koncernen Centric som är ett av Europas största privatägda företag med mer än 5000 anställda. Vi följer givetvis gällande kollektivavtal med Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001