Erfarna supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi får ständigt in nya förfrågningar från våra kunder, och nu söker vi ett antal erfarna supporttekniker till spännande och utvecklande jobb.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som erfaren supporttekniker kommer du att vara anställd av Centric men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder. Uppdragen hos kund varar normalt ca 6 månader, därefter matchar vi dig mot ett nytt uppdrag och du får komma ut till en ny kund. I rollen som erfaren supporttekniker kommer du att arbeta med felsökning framför allt via telefon och mail.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat i servicedesk i några år, antingen first- eller second line support. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Vi ser att du har mycket god erfarenhet av Windows OS, Officepaketet, Active Directory, TCP/IP, Exchage, Citrix, samt något ärendehanteringssystem.

Du har en bred teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Har du erfarenhet av ITIL är detta ett plus.

Körkort och att behärska svenska i tal och skrift är ett krav.

Viktiga egenskaper är att du är utåtriktad och affärsmässig. Du ser problem som en utmaning. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.

Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Övegard på tfn: 0733-571795.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3015

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.

Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

Centric - connect. engage. succeed.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024