OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en av Göteborgs vassaste och trevligaste supporttekniker?
Just nu bankar flera företag på vår dörr och kräver att vi hittar en supporttekniker som verkligen vet vad som krävs för att ge förstklassig service gentemot just deras slutanvändare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vad innefattar det här då? undrar du. Jo, om du söker och kniper ett av jobben, blir du anställd av Centric, men sitter och jobbar på plats ute hos vår kund. Arbetsuppgifterna som 1st och 2nd line supporttekniker kommer (som du säkert vet) att vara hantering av konton, felsökning och åtgärder av både hård- och mjukvara (utan fysiskt våld) i främst Windowsmiljö. Du löser problemen primärt via telefon, mailkontakt och genom platssupport och såvida du inte är en fullfjädrad IT-guru med en egen 50TB-hårddisk på axlarna, kommer du att ha avancerade ärendehanteringssystem, kunskapsdatabaser och de senaste remote-verktygen till din hjälp.
Din profil
Vi vill ju inte vara taskiga på nåt sätt, men vi har satt ett krav att du bör ha minst 12 månaders erfarenhet av supportarbete för att vara aktuell för dessa uppdrag. Detta innebär att du som söker vet vad som krävs för att både självständigt och i grupp lösa kundernas problem.
Eftersom de allra flesta av våra kunder är svenska företag, har vi även satt ett krav på att du ska behärska svenska både i tal och skrift, det är även bra om du är duktig på engelska. Ett bra råd är att se över din ansökan en extra gång innan du skickar in den till oss för att eliminera felstavningar, särskrivningar och eventuella smileys.
Övriga kunskaper, då?
Om du tidigare har grottat ner dig i Windows 8/7/XP, MS Office, Active Directory och Exchange samt olika ärendehanteringssystem, får du två tummar upp hos oss inför urvalsprocessen. Du har för övrigt ett brett tekniskt kunnande och är van att lösa problem utan att skälla ut användarna för att vara totalt inkompetenta. Du kan istället pedagogiskt och effektivt hjälpa dem med problemen så att både du och användaren blir nöjda i slutänden. Om du även är engagerad, noggrann, flexibel för olika arbetsuppgifter samt är redo att ta ansvar, ligger du riktigt bra till för att bli en av Centrics konsulter.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det ? du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar.
Börjar du nu känna att ?Oj, här vill jag jobba!?? Då blir vi jätteglada också. Börja med att registrera din ansökan för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Hansen Gjerling på tfn: 0734-159369.
För att söka tjänsten, http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=4173
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 250 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Sökord IT, support, konsult, consultant, data, IT-technician, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229