OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I och med att vi ständigt får in nya förfrågningar från våra kunder, söker vi nu ett antal erfarna Support- och Onsite-tekniker till spännande och utvecklande jobb i Göteborgsområdet. Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då tycker vi definitivt att du ska läsa resten av denna platsannons.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som den erfarna supporttekniker du är, kommer du att få ta tag i de lite mer avancerade problemen som dyker upp hos företagets kunder. Du blir en viktig kugge till en problemfri IT-miljö och får hjälpa kunderna via såväl telefon, mail som på plats ute hos kunden.
Tjänsten som erfaren supporttekniker innebär att du är anställd av PEAK, men jobbar ute hos någon av våra kunder i Göteborgsregionen. Uppdragen sträcker sig normalt 6 månader och framåt.
Önskade kvalifikationer
* Relevant IT-utbildning och något/några års erfarenhet av support, alternativt arbete i 1st/2nd line
* Erfarenhet av Microsoft OS, Active Directory, TCP/IP, ärendehanteringssystem
* Teknisk kunskap om diverse applikationer och system är meriterande
* Erfarenhet av ITIL är meriterande
* Körkort
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av first- och/eller secondline support och som ser problem som en utmaning. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Du som söker är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.
Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
För att jobba som Onsite-tekniker krävs det att du har körkort och några års erfarenhet av arbete med support på 1st/2nd line.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Vi lägger upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emilie Englund på tfn: 0734-159369.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2226&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001