ERP Systems Manager till Bygghemma

Arbetsbeskrivning

Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på (http://www.bygghemma.se/) www.bygghemma.se (http://www.bygghemma.se).

I rollen som ERP Systems Manager kommer du att ansvara för ERP-systemstödet för Bygghemma Sverige samt för några andra bolag i koncernen som använder samma systemplattform. Du kommer tillsammans med systemägaren från verksamheten arbeta med att optimera alla olika processer och flöden som handlar om finansiell data. Vi har en intern IT-avdelning som utvecklar vår dedikerade e-com front-end och ett antal smarta back-end lösningar som är optimerade för vår verksamhet. För ERP-relaterad utveckling samarbetar vi även med externa partners.

Din roll handlar om att leda och koordinera all utveckling och förvaltning som rör ERP-systemet. Vi arbetar i dag med en ganska traditionell uppsättning i Microsoft och skall under hösten påbörja migreringen till en ny ERP-lösning som passar vår affärsmodell bättre. Detta är således helt rätt tid att vara med och bygga den bästa ERP-lösningen på marknaden!

Du rapporterar direkt till vår CIO, men i din roll kommer du arbeta med alla olika avdelningar som använder ERP-lösningen på företaget.

Huvudsakliga ansvarsområden;

- Du är tekniskt systemägare för vårt ERP-system och ansvarar för att systemet utvecklas och understödjer verksamhetens behov i samarbete med systemägaren. Detta innebär löpande proaktivt arbete med att hitta nya sätt att arbeta smartare och effektivare.
- Du ansvarar för projekt och Change Requests som rör ERP-domänen. Detta innefattar koordinering med olika interna och externa utvecklingsresurser samt med beställare från verksamheten
- Du ansvarar för att vi hanterar löpande förvaltning effektivt. Vi använder Jira Service Desk för olika former av Service Requests, beställningar och incidentrapportering.
- Du driver på att kunskapen kring vår ERP-lösning är dokumenterad och görs tillgänglig på olika sätt.
- Du ansvarar för systembudgeten rörande ERP-domänen.


Bakgrund och kvalifikationer :

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom data, systemvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som är relevant för rollen. Du har:

- Minst 3 års erfarenhet av olika ERP-system, inklusive kringliggande system för EDI, fakturahantering och betalningslösningar.
- Tidigare erfarenhet av Microsoft AX 2009/2012 är meriterande - det är dock viktigt att du är väl förtrogen med Dynamics 365 - BC eller FNO då du kommer vara en viktig del i migreringsprojektet.
- Bevisad förmåga att arbeta med teknisk förändringsledning och proaktiv processoptimering avseende EPR-domänen.
- Du är duktig på att hantera relationer med beställare, underleverantörer och andra intressenter.
- Det är fördel är om du tidigare jobbat med e-handel.


För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, orädd och ständigt vill lära dig mer. Vidare är du initiativrik och proaktiv med hög energi, du gillar att ta ansvar och att hela tiden arbeta för förbättringar. Du är en prestigelös ”doer” som kan göra både små och stora arbetsuppgifter för att målen ska nås.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett mycket omväxlande och utmanande arbete i ett spännande och snabbt växande e-handelsföretag med goda möjligheter till utveckling.

Låter detta som din typ av utmaning?

I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz, malin.schultz@cabeza.se. Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om företaget

Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se) och (http://www.nordicnest.se/) www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Schultz
+46(0) 72 576 25 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cabeza
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Malmöhusvägen 1, Malmö
None

Postadress

Malmöhusvägen 1
Malmö, 21118

Liknande jobb


Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024

22 november 2024