OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mer än 100 års ständig forskning, utveckling och försäljning har gjort ESAB till världsledande inom svetsning och skärning.Men även en internationell leverantör av produkter, know-how och service som få kan matcha.Idag producerar ESAB tillsatsmaterial och svetsutrustningar för så gott som alla svets- och skärprocesser samt applikationer och är ett välmående internationellt företag.Totalt har ESAB-koncernen ca 7 800 anställda i ett 25-tal länder samt ett stort nät av agenter över hela världen.Omsättningen 2007 var ca 14,5 miljarder kronor.Läs gärna mer på www.esab.com Arbetsbeskrivning ESAB söker nu en IT tekniker som kommer att vara en del av den centrala IT helpdesken på kontoret i Göteborg.Dina arbetsuppgifter är att supportera ESABS gemensamma applikation för hela världen, både i 1:st och 2:line.Du kommer också att arbeta som dispatcher av inkommande ärenden enligt ett rullande schema.Vidare kommer du tillsammans med dina kollegor ha ansvar för licenser och lokal utrustning såsom servrar klienter mm.Likaså kommer du att vara delaktig i flertalet projekt för att vidareutveckla vår helpdesk.Vem är du?Du har arbetat med support tidigare och trivs i den rollen.Du ska ha erfarenhet av att jobba med servrar i en MS miljö samt goda kunskaper i AD.Troligen har du erfarenhet av SQL server och/eller Oracle sedan tidigare.Din engelska är god, både i tal och skrift.Meriterande är om du har erfarenhet av några av ESABs mjukvaror såsom StreamServe, Centiro, Lotus Notes samt Movex. Som person vill vi att du är en lagspelare gärna med både servicekänsla och flexibilitet.Beredskap och skift ingår var 4:e vecka. Det är bra om du kan skicka in ditt CV så snart du kan då urval och intervjuer sker löpande dock senast den 6:e oktober.