Esri Sverige söker en supporttekniker i Falun för ArcGIS-produkter

Arbetsbeskrivning

Gillar du kartor, geografi, teknik och människor? Letar du efter en kreativ miljö där det gäller att hänga med i utvecklingen? I så fall kommer du och Esri Sverige att trivas ihop.

Vi är ett företag som kombinerar en lång tradition som landets ledande experter på geografiska informationssystem (GIS) med en stark drivkraft att sprida GIS till fler och nya användare. Sällan har intresset för kartor och geografi varit så stort som nu och de flesta använder sig av tekniken till vardags via webb, smartphone och surfplatta. En vana som man gärna tar med sig till jobbet.

Så förutsättningarna att växa är goda – både för dig som anställd och för oss som företag. Esri Sverige har 100 anställda på sex kontor runtom i Sverige. Vi skapar lösningar som ger verklig kundnytta genom att tillföra geografi i våra kunders existerande IT-system. Välkommen till esri.se så får du veta mer om oss.

Om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer att vara breda och innefatta användarsupport mot ett flertal ArcGIS-produkter som ArcGIS Desktop, ArcGIS Portal, ArcGIS Online med tillhörande appar. Du kommer att ingå i ett mycket tätt samarbetande supportteam. Du kommer att supporta våra produkter genom teamsamarbetet, men också genom egen kundkommunikation via e-post, telefon och skärmdelning. Teamet har dagliga supportmöten där vi tillsammans ser till att inkomna ärenden får en snabb och kvalitativ uppstart samt att pågående ärenden får ytterligare push. Förutom support ser vi kompetensutveckling som viktigt. Att själv delta eller att vara lärare inom våra utbildningar, hjälpa till som konsultstöd, delta i marknadsaktiviteter är några exempel.

Stationeringsort är Falun.
Vi erbjuder

Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige. Vi är ett företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Höga krav ställs på dig och dina resultat, men du får också möjlighet att växa och utvecklas inom vårt företag. Vår mission är att föra ut ett budskap om vad den geografiska dimensionen kan tillföra olika organisationers beslutsfattande och verksamhetsprocesser.
Kvalifikationer

Vi ser gärna att du aktivt arbetat med ArcGIS-produkterna under din utbildning och/eller arbetsliv. Ett intresse och driv för ny teknik samt en passion att lösa IT-tekniska problem är en förutsättning. Det krävs dessutom god samarbetsförmåga såväl som förmåga att arbeta självständigt. Vidare är förmågan att lära sig nya och ständigt uppdaterade produkter också en egenskap som är viktig i rollen. Du har även fallenhet att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl engelska som svenska. Tidigare erfarenheter inom teknisk support är också meriterande.
Egenskaper

Som person är du kreativ, driven och kundfokuserad. Du är pedagogiskt lagd, har förmåga att lyssna, arbeta metodiskt och ta eget ansvar.
Ansökan

Urval till tjänsten sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Anställningsdatum så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2017-02-12.
Vill du veta mer?

För mer information om tjänsten kontakta:
Henrik Thomson, 023-75 54 28 eller Mats Olsson 023-75 54 10
Fackliga kontaktperson Unionen: Monica Sjans, 023-75 54 19

Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedIn, Twitter och Instagram.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Thomson
023-755 428

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Esri Sverige AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Box 975, Regementsvägen 29
None

Postadress

Box 975, Regementsvägen 29
Gävle, 80133

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024