Ess Group söker en ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Ess Group verkar inom hotell-, restaurang och konceptutveckling. Ess Group arbetar med att skapa unika mötesplatser som gestaltas av unika karaktärer. Ess Group med säte i Göteborg har skapat och driver idag ett stort antal unika och personliga varumärken i hotell- och restaurangbranschen från Ystad i söder till Funäsdalen i norr. Som grund för alla projekt ligger destinationsutveckling och ett starkt engagemang av oss ägare med målsättningen att skapa upplevelser bortom det vanliga och våra gästers förväntningar. Genom vår passion, professionalism och personliga prägel skapar vi lönsamhet och gästupplevelser i världsklass. Läs mer på www.essgroup.se och spana gärna in #essgroup på Instagram.

Löpande bokföring och leverantörsfakturor med lunch på LIPP och frukost på Hotel Bellora?

Nu söker vi dig som älskar ekonomi, entreprenörer, tempo, hotell och restauranger. Du är alltså driven och ambitiös ekonomiassistent som vill vara med på vår expansiva resa och ha ditt nya skrivbord bara några meter från kaffemaskinen på vårt kontor mitt på Kungsportsavenyn i Göteborg. Förutom gott kaffe så äter vi riktigt härlig frukost på vårt Hotel Bellora och lunchen kommer oftast från bästa Brasserie LIPP.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående.

Rollen innefattar ett omväxlande, roligt och ansvarsfullt arbete där du har nära kontakt med våra duktiga hotell och restauranger. ESS Group expanderar fort och förra året blev vi tre nya hotell. Tempot är med andra ord högt, varför vi tror du är bra på att prioritera din tid på bästa sätt. Då tjänsten innefattar en hel del kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och lyhörd. Att ha nära till skratt även fast vi arbetar hårt och noggrant är definitivt en styrka. ESS kultur bygger mycket på att göra sitt allra bästa, att vara engagerad, vilja mer men att samtidigt aldrig glömma bort att ha roligt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Löpande bokföring fram till månadsbokslut
• Hantering av kund- & leverantörsreskontra
• Betalningar
• Andra förekommande ekonomiuppgifter


Dina kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning
• Ca 3-5 års erf. från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Vana att arbeta i team och mot gemensamma mål
• Meriterande är om du har erfarenhet av hotell- och restaurangverksamhet sedan tidigare


Som person är du strukturerad och noggrann. Du är serviceinriktad och tydlig i din kommunikation och känner dig bekväm med att hantera både interna och externa kontakter. Självklart är din samarbetsförmåga mycket god och du är van att jobba mot deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att arbeta i ett team samtidigt som du tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter.

Ansöka?

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på 0723-30 60 61 eller lena.wadenby@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Välkommen med din ansökan!

 

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se"

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 5 januari 2017

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 november 2024