OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Fastighetskontoren (FTK) ansvarar för nyetablering, byggnation och förvaltning av Lidls butiker. Verksamheten är uppdelad i tre regioner som utgår från Malmö, Örebro och Stockholm. Örebrokontoret ansvarar i dagsläget för ett 50-tal butiker, med fler på gång allteftersom vi bygger nya. Teamet utgörs av åtta personer. Vi utökar nu vårt team och söker ytterligare en etablerare för fortsatt expansion med nya butiker inom regionen.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
I rollen analyserar och arbetar du fram nya butiksetableringar och du kommer att ha omfattande kontakter med myndigheter och andra fastighetsägare. Du planerar och deltar i förhandlingar vid köp av fastigheter eller hyra av lokaler. Som etablerare ska du kunna bistå tekniska förvaltare eller byggprojektledare vid t ex förvaltningen av befintligt butiksnät, kontakter med lokala entreprenörer eller samordning av mindre projekt.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning eller har dokumenterad erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av etablering, byggprojektledning, fastighetsförvaltning och även försäljning så är det meriterande.
Som person är du utpräglat affärsdriven, ansvarsfull, utåtriktad och sälj-hungrig. Du är noggrann och är van vid att planera och arbeta självständigt. Du har god analytisk förmåga och erfarenhet av att jobba resultat- och målinriktat. Officepaketet hanterar du väl och du har lätt för att lära dig nya program.
B-körkort är ett krav då tjänstebil ingår i tjänsten. Arbetsområdet är Mellansverige men kan även omfatta andra projekt. Det är därför viktigt att du har möjlighet att vara flexibel och även kan jobba på obekväma arbetstider då det kan förekomma.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. För denna befattning erbjuder vi en tjänstebil som även får nyttjas privat. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu" som du hittar längst ner på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 18 september 2015. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!