OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vansbro kommun med ca 6 800 invånare är den lilla kommunen med det stora innehållet. Här finns en bred arbetsmarknad, en bra skola, ett stort och varierande föreningsliv.
Här finns en närhet och en enkelhet som ger livskvalitet. Vansbro är ett namn som förknippas med Vansbrosimningen och en rad olika kulturarrangemang.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven etablering- och bosättningssamordnare med placering på integrationsenheten. Du kommer att ansvara för mottagande av nyanlända i Vansbro kommun. Arbetet är varierande och tidvis intensiv. Tjänsten bygger på att lotsa den nyanlända igenom hela etableringsfasen som är 2 år. Arbetet är både administrativt men också praktiskt betingat.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning gärna med inriktning administration eller ekonomi. Du har :
• IT-vana och har goda kunskaper i Word och Excel
• kunskaper och erfarenhet av ekonomi och administration
• erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande
• vana att jobba mot myndigheter och kunskaper om det svenska samhället
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter särskilt att du
• är ansvarstagande och kan arbeta självständigt
• är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande
• ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• är intresserad av ständiga förbättringar och vågar tänka i nya banor
• är positiv, prestigelös och förtroendeingivande
• Språkkunskaper i synnerhet engelska är viktigt, övriga kunskaper i t ex arabiska och eller dari är meriterande.