OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du skicklig, affärsmässig och duktig på att utveckla detaljhandel? Trivs du i kraftfull utveckling, är driftig och tycker om att påverka och skapa möjligheter? Då är det dig vi söker nu!
Apoteket AB, ett av Sveriges absolut starkaste varumärken och bästa arbetsgivare, erbjuder nu en möjlighet att bli en av våra tre Etableringsansvariga med uppdrag att i nära samarbete med Försäljning och Drift leda arbetet med apoteksnätsplaneringen. Du kommer in i en mycket spännande fas av intensiv utveckling och stort kundfokus, där du får stora möjligheter att påverka att utveckla apoteksnätet och resultatet. Du kommer att ha en händelserik tillvaro med många kontaktytor, stort ansvar och mandat. Här får du en viktig roll i vår spännande resa och blir en del av ett varumärke som har mycket högt förtroende och står för en stor samhällsnytta. Självklart står du på samma värderingsgrund som Apoteket och vill arbeta för att bidra till vår viktiga verksamhet.
Vi söker en affärsmässig, resultatinriktad nytänkare! Vi är Trovärdiga, Omtänksamma, Engagerade och Initiativrika – och det är du också! Du älskar att vara i förändring och utveckling där du bidrar med både kompetens, erfarenhet och nya idéer.
Du får energi av att arbeta i en rörlig och kundfokuserad verksamhet, där ingen dag är den andra lik. Du ser möjligheter och lösningar och du har ett eget driv att tänka framåt och ser vad som finns runt hörnet. Du ligger steget före, har ett positivt förhållningssätt och en mycket god förmåga att själv prioritera. Rollen som Etableringsansvarig ger dig ett stort eget ansvar samtidigt som vi förväntar oss att du är bra på att samarbeta, kommunicera och har ett flexibelt förhållningssätt. Med en naturlig fingertoppskänsla för situation och person, agerar du både smidigt och med handlingskraft och har samtidigt hög integritet. Du har mycket god social kompetens och tycker om att nätverka och bygga relationer. Att samarbeta är naturligt för dig och du är en lyhörd kommunikatör. Självklart arbetar du alltid noggrant och kvalitetsmedvetet även när tempot är högt. Apoteket AB har en hög utvecklingstakt och du trivs i en föränderlig miljö.
Din roll
- Leda arbetet med apoteksnätplaneringen i samarbete med Försäljning och Drift
- Analysera lokala behov, säkerställa rätt lägen samt prioritering av aktiviteter för såväl ditt område som i samarbete med övriga Etableringsansvariga för hela Apoteket
- Kartlägga och analysera omvärldsförändringar inom detaljhandel, fastighets- och apoteksmarknaden
- Utifrån din kompetens och kunskap ansvarar du för att i framkant initiera förändringar och förnyelser i apoteksnätet
- Säkerställa rätt villkor, förhandla och sluta avtal med hyresvärdar och fastighetsägare
- Agera stöd i frågor som rör våra lokaler
Din profil
För denna viktiga roll söker vi dig som har flerårig erfarenhet från liknande roller inom fastighetsbranschen, detaljhandeln eller annan jämförbar större och händelserik kedjeverksamhet. Vi lägger stor vikt vid att du har erfarenhet av liknande ansvar med dokumenterad erfarenhet av framgångsrik förhandling, etableringar och avtalsskrivning. Vi ser gärna att du har ett upparbetat nätverk inom din bransch. Vi ser också att du har en högskoleexamen och det är starkt meriterande om du har utbildning inom juridik och ekonomi.
Rollen är placerad i Stockholm, på Apotekets huvudkontor i Arenastaden, i nyrenoverade lokaler med de bästa kommunikationer och du rapporterar till Chef Etablering och Kunderbjudande.
Initialt är ditt geografiska område Nord och du behöver ha utrymme för ca 100 resdagar per år. Du har goda kunskaper i Microsoft Office samt B-körkort och är en mycket god skriftlig och muntlig kommunikatör både på svenska och engelska.
Känner du igen dig i detta och blir nyfiken på detta spännande uppdrag? Då ser vi fram emot att höra av dig snarast!
I denna rekrytering samarbetar Apoteket AB med Monica Lönnbom Consulting. Varmt välkommen att kontakta Monica på telefon 0735 10 19 19 eller via mail monica@lonnbom.com dit du också skickar din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är den 28 augusti 2019.
Anställningsförmåner
Som medarbetare i Apoteket har du möjlighet till årligt friskvårdsbidrag och personalrabatter på Apotekets egenvårdsortiment men du har också hundratals rabatter på resor, tjänster och produkter via vår förmånsportal. Vidare har du möjlighet att söka stipendier för personlig utveckling till Apotekets personalstiftelse. Är du konstintresserad kan du köpa andelar i Apotekets konstförening och delta i de årliga utlottningarna av konst. Apoteket erbjuder våra medarbetare kontinuerlig och omfattande kompetensutveckling via vår egna utbildningsenhet Apoteksakademin och har ett hundratal e-utbildningar samt olika nätverksträffar. Självklart har du även både tjänstepension, sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944