OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bring och Posten Norges gemensamma vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Ett led i detta kretsar runt att erbjuda högoktaniga logistiktjänster som rättar sig efter mottagarens preferenser.
I syfte att möta den ökande handeln på nätet och realisera vår tillväxtplan i Norden så etablerade vi under 2019 ett eget ombudsnätverk med över 1600 anslutna ombud i Sverige, vilket gett oss en enormt hög täckningsgrad genom hela landet. Nu har vi ett fundament att stå på där vi kan fortsätta utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål vid e-handel. Nästa steg i resan mot att göra vardagen enklare och välden mindre är en satsning på paketskåp, och det är här du kan komma in i bilden.
Vi söker just nu efter en etableringsspecialist av paketskåpslösningar som vill vara med och ta de första spadtagen mot en mer flexibel mottagarupplevelse. Här blir du en del av vårt härliga ombudsteam som består av ett 10-tal duktiga medarbetare som ansvarar över den existerande ombudstjänsten. Ditt ansvar kommer kretsa runt att etablera relationer med intressenter på marknaden – alltifrån fastighetsbolag till bostadsrättsföreningar och kommersiella fastigheter. Genom införsäljning, förhandling, avtalsskrivning, implementeringsstöd och kvalitetsuppföljning kommer du skapa ömsesidigt långvariga affärer som gy
Din bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:
Minst 4 års erfarenhet av B2B-försäljning. Här anses det meriterande ifall försäljning riktat sig mot mark- och/eller fastighetsägare
Erfarenhet och intresse av logistik- och e-handelsmarknaden.
Flytande förmåga att behärska svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort och möjlighet till att befinna dig på resande fot 1-2 dagar i veckan.
Personliga egenskaper
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. De olika kontaktytorna som denna roll interagerar med går knappt att räkna på två händer, varpå du behöver ha enkelt för att kommunicera med många olika typer av människor. I rollen förväntas du driva det arbete i mångt och mycket framåt på en självständig nivå, varpå en stor inre motor är en stark nyckel för att lyckas. I logistikbranschen går saker och ting snabbt i allmänhet, men kanske hos Bring och ombudsnätverket i synnerhet. Därför bör du förvänta dig ett arbete med högt tempo, men lik så viktigt en acceptans kring att vissa situationer kräver tålamod. Vidare ser vi att du har ett intresse och gärna en förståelse för e-handel samt drivkraften att vilja utveckla nya logistiklösningar. Slutligen vill vi att du som söker rollen är positivt lagd, tycker samarbete och kommunikation är vägen till framgång och att du förstår vikten av kundperspektivet.
Vi erbjuder:
Spännande och utmanande arbetsuppgifter.
Stora möjligheter till intern rörlighet.
En flexibel arbetsplats.
En innovativ arbetsplats och en bransch under ständig tillväxt
Konkurrenskraftiga förmåner.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin utgångspunkt i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Resor sker på frekvent basis (minst 1 dag i veckan).
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Jiman Daizadeh, via jiman.daizadeh@bring.com.
Frågor runt rekryteirngsprocessen hänvisas till jakob.ingemansson@bring.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.
Besök oss gärna på Bring.se