Ett trevligt gäng som söker nya enhetschefskollegor inom äldreomsorgen

Ett trevligt gäng som söker nya enhetschefskollegor inom äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Vill du vara med i vår spännande verksamhet och i utvecklingen av äldreomsorgen. Dessutom utvecklas i ett team med enhetschefer och leda ett utvecklingsbart arbetsledarområde? Då är du den vi söker. 

Att också vara trygg och engagerad i sin roll som enhetschef samt kunna bedriva förändringsarbete inom sin verksamhet är viktiga egenskaper och kunskap som vi värdesätter. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Vi söker nu enhetschef inom äldreomsorgen till Biskopsgården som är ett av våra särskilt boenden med heldygnsomsorg, hemtjänst Grängesberg samt hemtjänst centrala stan/högberget.

Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av enhetschefer, vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmste chef i form av kontinuerliga strategisamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagoger etc.

 

Arbetsuppgifter


• Leda och fördela arbetet utifrån Vård- och omsorgsnämndens verksamhetsområde och ledningsfilosofi, samordna och planera.
• Arbeta mål- och resultatinriktat.
• Följa upp och kvalitetssäkra verksamheten.
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering.
• Bemanningsplanering och schemaläggning.
• Ansvara för verksamhetens budget och tillsammans med medarbetarna bedriva verksamheten kostnadseffektivt.
• Utveckla och motivera medarbetarna genom god kommunikationsförmåga och tydlighet i arbetssätt.
• Samverka och ha goda relationer inom och utom organisationen.
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet.

 

Kvalifikationer


• Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som anses likvärdig.
• Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattning med personal- och budgetansvar är ett krav.
• Erfarenhet inom demensomvårdnad är meriterande.
• Erfarenhet från att driva utvecklingsarbete är meriterande.
• Lyhörd samt förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.
• Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus.
• Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera.
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning.
• God förmåga att kommunicera samt samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
• God förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
• Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd så som exempelvis; Heroma, Visma, Procapita samt TimeCarepool.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vad arbetsgivaren tycker är passande.
  

Vi förutsätter att du har körkort och tillgång till egen bil.

Anställningsvillkor

Tillsvidare under förutsättning att nödvändiga beslut tas, heltid måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Ange löneanspråk.

Kontaktperson
Verksamhetschef Pernilla Andersson Elings-Pers 0240-86000 växel

Verksamhetschef Lotta Daun Messing 0240-86000 växel

Facklig kontaktperson

Kommunal 0240-860 00 växel

Vision 0240-860 00 växel

Ledarna 0240-860 00 växel

 

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 29 augusti 2021. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan förekomma innan ansökningstidens utgång. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


18 november 2024

Enhetschef till Gryta demenscentrum

Enhetschef till Gryta demenscentrum

4 november 2024