Ett växande, serviceinriktat företag söker Junior Ekonomiassistent

Ett växande, serviceinriktat företag söker Junior Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du nyexaminerad inom relevant utbildning och nu söker ditt första jobb? Är du nyfiken och lättlärd och ser fram emot en roll med stort fokus på kundnöjdhet?

OM FÖRETAGET
Quokka är ett snabbt växande konsultföretag inom Teknik som startade 2020. Företagets grundare hade redan arbetat tillsammans i många år, med en gemensam tro på att framgångsrika projekt bygger på att få fram det bästa hos människor. Så förutom att erbjuda ingenjörstjänster till deras kunder är Quokka en inkubator för nystartade företag.
Kontoret ligger centralt vid Kungsportsplatsen i Göteborg.
Mer information om vår kund fås vid intervjutillfälle.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på Quokka kommer du ha varierande arbetsuppgifter i allt från full fakturering och redovisning till att vara behjälplig i budget och bokslutsarbete. Du kommer ha en bred roll vilket gör att du kommer utvecklas och bli bra på mycket. Företaget lägger stor vikt vid kundnöjdhet vilket gör att dagarna varierar och är omväxlande beroende på kundens behov. Quokka ser långsiktigt på tjänsten och erbjuder därför möjlighet till utbildning och ett mål är att du ska växa in i en mer ansvarstagande roll med tiden.

DIN PROFIL
En förutsättning för att trivas på Quokka är att du är en ansvarsfull problemlösare, tänker möjligheter före hinder och tycker det är roligt att utmanas och utvecklas. Vi ser att du har ett brinnande intresse för alla delar inom ekonomi och är bra på att prioritera. Du kommer jobba nära två ekonomer, så att trivas med att arbeta i en liten grupp där man lär av varandra, stöttar och drivs mot ett gemensamt mål är viktigt.
Företaget lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som positivitet, noggrannhet och flexibilitet.
Om du känner igen dig i beskrivningen och du dessutom tycker att djuret Quokka är lika söt som vi tycker så tveka inte att söka, intervjuer och urval sker löpande.

Skallkrav
Högskoleutbildning inom relevant område
God datorvana framförallt Excel
Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Kunskaper inom Fortnox och/eller HRM Payroll

OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Startdatum: oktober 2021
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024