Euromaint söker en Operativ inköpare till vårt team

Arbetsbeskrivning

Som operativ inköpare ska du sluta förenklade leverantörsramavtal inom material och tjänster till lägsta möjliga kostnad. Säkerställa att materialet från leverantörer kommer i rätt tid till rätt lagerställe. Löpande informera om materialstatus till våra interna kunder, samt aktivt arbeta tvärfunktionellt med kommunikationen mellan oss och våra leverantörer.

Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Några av dina framtida arbetsuppgifter;

- Säkerställer efterlevnad av avrop mot ingångna avtal.

- Uppdatera masterdata vid behov.

- Hantera beställningar/avrop till leverantörer baserat på orderförslag i affärssystem samt uppföljning av order.

- Hantera service/Cos order vid kundägt material.

- Sköta dagliga kontakter med leverantör och kund gällande leveranser.

- Vara kravställare gentemot leverantörer gällande leveranser och behovsprognos av material.

- Arbeta proaktivt för att förebygga leveransavvikelser och materialbrister.

- Ansvar för daglig uppföljning av material brister samt meddela förseningar till projektet.

- Kunna följa upp leverantörers leveranssäkerhet.

- Bidra till utveckling av standardiserat arbetssätt inom operativt inköp.

- Utifrån strategier, mål och KPI:er ta fram, förankra, genomföra och följa upp åtgärder.

- Verka för ett fungerande gränssnitt mot övriga enheter.

- Fakturahantering där det finns avvikelser

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten samt 1-2 års erfarenhet av operativt inköpsarbete. Du har kunskaper inom inköpsprocesser gällande varor och tjänster. Även kunskaper och förståelse i att färdigställa inköpsavtal. Kunskaper i att följa upp och kontrollera kostnader samt analysera utfall. Van vid att arbeta med olika typer av systemstöd. Vidare kan du hantera förhandlingar samt har kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor samt lageroptimering.

Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Excel.

Mer om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där placeringsort är Örebro. Tillträde så snart som möjligt.

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Låter det här intressant?

Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Maria Levebrink, mob: 073-868 04 63. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 3 mars 2023 vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Euromaint

Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Vi säkerställer att våra kunders fordon är tillgängliga och välfungerande för sina trafikuppdrag genom specialanpassade underhållslösningar. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder och även i Norge. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.

Kontaktpersoner på detta företaget

Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel

Pia Reidel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Euromaint
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Besöksadress

Råsta Strandväg 16, Solna
None

Postadress

Råsta Strandväg 16
Solna, 17063

Liknande jobb


Taktiska inköpare till Boliden

Taktiska inköpare till Boliden

20 december 2024

Internship in Purchasing

Internship in Purchasing

12 december 2024

1 oktober 2024