OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare ska du sluta förenklade leverantörsramavtal inom material och tjänster till lägsta möjliga kostnad. Säkerställa att materialet från leverantörer kommer i rätt tid till rätt lagerställe. Löpande informera om materialstatus till våra interna kunder via Projektkoordinator, samt aktivt arbeta tvärfunktionellt med kommunikationen mellan oss och våra leverantörer.
Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.
Du kommer bland annat att jobba med att;
Utföra inköpsorder/avrop till dina leverantörer. Leveransbevaka och säkerställa att material kommer in enligt bekräftad leveranstid. Du utvecklar och vårdar relationer med befintliga såväl som nya leverantörer genom dagliga kontakter. Proaktivt förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
Följa upp leverantörers leveranssäkerhet och prestation i samarbete med Strategiskt Inköp för ditt segment. Verka för ett fungerande gränssnitt och utveckling av standardiserat arbetssätt mot övriga interna funktioner.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning alternativt mycket god erfarenhet för tjänsten. Du har kunskaper inom inköpsprocesser gällande varor och tjänster. Även kunskaper och förståelse i att färdigställa inköpsavtal. Kunskaper i att följa upp och kontrollera kostnader samt analysera utfall. Van vid att arbeta med olika typer av systemstöd. Vidare kan du hantera förhandlingar samt har kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor samt lageroptimering.
Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Office 365.
Gärna tidigare erfarenhet/goda kunskaper i vårt affärssystem LN, meriterande är SAP.
Mer om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där placeringsort är Örebro. Tillträde så snart som möjligt.
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Låter det här intressant?
Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Christina Lundqvist, mob: 076-002 0744. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 27 oktober 2023 vill vi ha din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Euromaint
Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Vi säkerställer att våra kunders fordon är tillgängliga och välfungerande för sina trafikuppdrag genom specialanpassade underhållslösningar. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder och även i Norge. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel