Euronics AB söker en VD-assistent/ administratör

Arbetsbeskrivning

Euronics är en rikstäckande frivillig fackhandelskedja med cirka 150 butiker och en omsättning på cirka 2 miljarder i Sverige.Företaget är representerade i 26 länder med drygt 9000 butiker och har en omsättning på cirka 110 miljarder SEK vilket innebär att vi är den största fackhandelskedjan i Europa.Företaget grundades för över fyrtio år sedan och är sedan många år ett väletablerat varumärke.Vi erbjuder produkter inom hemelektronik, allt inom radio, TV, IT, data och Telecom.Till vårt huvudkontor som ligger i centrala Stockholm söker vi nu en VD-assistent/ administratör.Härifrån servar vi medlemsbutikerna, förhandlar fram avtal med leverantörer, gör inköp och har hand om all marknadsföring.Euronics har en liten effektiv organisation på huvudkontoret men arbetet innebär många externa kontakter i form av e-mail, telefonsamtal och möten.Som VD-assistent/administratör har du dels rutinuppgifter som återkommer varje vecka och dels uppgifter som sker då och då.Detta kan till exempel vara att organisera en medlemsträff med allt det innebär gällande mat, boende, aktiviteter etc.Sammantaget gör detta arbetet omväxlande och ansvarsfullt. De återkommande arbetsuppgifterna innebär bland annat att ansvara för: - kund- och leverantörsreskontran - sammanställning och fakturering av DR-utskick - statistiksammanställningar gällande försäljning och inköp - kontroll av bonus och viss registervård och uppdatering Företaget arbetar i Scala och hela Officepaketet.Du som söker är därför en duktig administratör och kan lättare ekonomi.Kunskap i något publiceringsverktyg är meriterande då viss uppdatering sker på företagets intranät. Självklart är du som söker mycket serviceminded och arbetar strukturerat.Eftersom företaget är internationellt krävs goda kunskaper i engelska i tal och skrift.Du måste vara prestigelös och själv se vad som behöver göras, allt ifrån att ordna fika åt besökare till att snabbt sammanställa en Power Point presentation.Vi erbjuder ett varierat och fritt arbete där du snabbt kommer att få insyn i hur ett stort företag fungerar.Arena Personal AB grundades 1994 och finns idag i Stockholm, Södertälje, Malmö, Göteborg, Eskilstuna och Örebro.Vi är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag och arbetar inom administration, ekonomi, sälj- och marknad, teknik & logistik, bygg & fastighet och fordon. Tillträde sker i början av sommaren så intervjuer kommer att ske löpande.Du är därför välkommen med din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 april 2007
  • Ansök senast: 24 maj 2007

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010