OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Bokningsmedarbetare till vårt huvudkontor i Stockholm. Ett utmärkt tillfälle för dig som vill lära dig mer om försäljning, bokning och service med både svenska och internationella kunder och medarbetare. Brinner du för att ge toppklassig service och att skapa goda relationer? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Dina huvuduppgifter är att besvara frågor gällande bokningar av våra hyrbilar i Sverige och i utlandet via telefon, e-post och sociala medier. I samband med detta förväntar vi oss att du tar initiativ till merförsäljning. Elbilar ligger just nu i fokus, och vi arbetar flitigt med att sälja in gröna bilhyror som ett led i vårt miljöarbete. Utöver detta arbetar du även aktivt mot de mål som är satta för gruppen. Allt utifrån vår vision, mission och värdegrund.
I kontakten med kunder är du lyhörd, uppmärksam och noggrann. För oss är det mycket viktigt att du sätter kunden i fokus och har en genuin känsla för att hålla hög servicenivå samt besitter förmågan att skapa förtroende hos våra kunder för att effektivt kunna lösa utmaningar. Vidare värdesätter vi att du arbetar bra i både team och självständigt samt kan hantera stressiga situationer.
Som Bokningsmedarbetare tillhör du vårt Kundcenter och ingår i en grupp om 3 medarbetare. Tjänster avser en visstidsanställning under perioden juni t.o.m. oktober 2021 och är placerad på vårt huvudkontor i Årsta.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas och vara rätt person för tjänsten är det en förutsättning att du är serviceinriktad och duktig på kundbemötande. Sälj- och kommunikationsförmåga är två viktiga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och är självständig, entusiastisk och positiv. Vidare är du stresstålig, lösningsorienterad och har förmåga att prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du har ett intresse för bilar och mobilitet. Kunskaper i Amadeus eller andra resebyråbokningssystem är meriterande.
Viktigt för tjänsten
- Avslutat 3-årigt gymnasium
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- 1-2 års arbetslivserfarenhet från service både över disk och via telefon
- Goda kunskaper i MS Office-paketet
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev senast den 2021-06-08. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringsansvarige Anna Hägerström, anna.hagerstrom@europcar.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Yesemin Unlu
Sebastian Axelsson