OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Evakueringsansvarig till Micasa i Stockholm
Vill du arbeta på ett fastighetsbolag som bidrar till en god samhällsutveckling? Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter står inför en spännande utveckling och söker dig som vill vara med på vår resa. Välkommen med din ansökan redan idag!
Vad kan Micasa som arbetsgivare erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett omväxlande, flexibelt och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Vår arbetsplats präglas av positiv stämning och ett gott samarbete. Du blir en del i vårt team som består av en härlig blandning människor både vad gäller kompetenser, erfarenheter och personligheter. Vi tycker att balans mellan arbete och privatliv, en god arbetsmiljö och friskvård är förutsättningar för god hälsa och glada engagerade medarbetare, därför erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag och subventionerad lunchförmån.
Om tjänsten som evakueringsansvarig
Som evakueringsansvarig hos Micasa ansvarar du för att planera och genomföra evakueringar av seniora hyresgäster inför renoveringsprojekt. Du kommer till stor del att arbeta självständigt, men även nära andra kollegor inom förvaltning och kundservice. Det här är en nyckelroll med många kontaktytor mellan hyresgäster, deras anhöriga och med dina kollegor inom organisationen. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor utanför Kista.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvarig för hyresgästevakuering och primär kontaktperson för dessa hyresgäster
Bistå hyresgästerna med administration vid evakuering
Matcha berörda hyresgäster med lämpliga evakueringslägenheter
Samordna och organisera flytt till evakueringslägenheter och eventuell återflytt
Vid behov stötta bostadsförvaltare med andra uppgifter
Ta fram underlag och informera, externt och internt, om evakueringar vid stambyte/annan renovering
Medverka i upphandlingar relaterade till uppdraget
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att ha direktkontakt med seniora hyresgäster. Vi tror att du har erfarenhet från en tjänst med liknande arbetsuppgifter. Som person är du en problemlösare med en mycket god förmåga att lösa dina uppgifter självständigt och ur ett helhetsperspektiv. Du är ödmjuk och uthållig i ditt sätt att kommunicera och har mycket god förmåga att anpassa kommunikation och information till mottagaren.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer och tidigare erfarenhet: Minst två års erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter
Förstå innebörden av att arbeta med äldre och deras behov
Arbetat med hyresadministration eller uthyrning
Arbetat med bostadshyresgäster
Gymnasieutbildning med fullständiga betyg
B-körkort
Meriterade kvalifikationer och tidigare erfarenhet: Utbildad inom hyresjuridik avseende bostäder
Tidigare arbete och vana att kommunicera med äldre
Kunskap och erfarenhet av att jobba i en politisk styrd organisation
Om Micasa
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Bolagets huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Bolaget äger och förvaltar 110 fastigheter om knappt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca en miljard kronor per år.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Micasa Fastigheter med Isaksson Rekrytering Bemanning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Ira Isaksson via ira@isakssonrekrytering.se alternativt 074-85 75 59. Välkommen med din ansökan redan idag, urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum 25/4/2022. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Fackliga representanter:
Michael Ekfeldt, Vision, 08 508 360 00
Anne Tawastman, SACO, 08 508 360 00
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54