OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden.
Verksamheten omfattar Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket, Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och stockholmsforskningen. Vi svarar också för stadens kultur- och integrationsstöd, Stockholms Kulturfestival, Kulturnatt Stockholm och för en rad andra projekt. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Din arbetsplats
Evenemangsavdelningen arrangerar publika evenemang inom Stockholm stad. Några årligt återkommande exempel är Stockholms Kulturfestival och Kulturnatt Stockholm. Avdelningen erbjuder även service och tjänster inom strategisk planering, tillstånd, säkerhetssamordning och genomförande på evenemangsområdet Kungsträdgården.
Avdelningen har ca 20 medarbetare och har sitt kontor i Kungsträdgården.
Din roll
Som evenemangskommunikatör jobbar du med avdelningens kommunikation och alla dess delar, kopplat till de olika evenemangen som avdelningen arrangerar. Du kan vara kommunikationsansvarig för enskilda projekt där ansvaret är stort och du kan få arbetsuppgifter där ansvaret är litet. Du är därför en flexibel och prestigelös person som gillar variation i arbetet.
Du jobbar med den interna och externa kommunikationen och marknadsföringen samt med den kommunikativa strategin och ser till att de planerade insatserna genomförs. Uppdraget innefattar bland annat grafisk produktion, foto – och filmproduktion, pressbearbetning samt operativ hantering, digital kommunikation, annonskampanjer, SOME-kampanjer, informationsbearbetning, copy, korr, produktionsledning, intern kommunikation, strategisk och operativ områdesdesign etc.
I arbetet ingår det även att planera, genomföra och skapa delaktighet och dialog med evenemangens målgrupper. Du arbetar både självständigt och i team. Arbetstiden är i viss utsträckning förlagd under sommaren och helger.
Din kompetens och erfarenhet
Vi ser gärna att du uppfyller samtliga eller ett flertal av nedanstående områden. För detta arbete ser vi att du har
- en akademisk kommunikationsutbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- minst 3 års erfarenhet av evenemangskommunikation (liknande uppdrag)
- goda kunskaper i redaktionellt arbete och att skriva copy
- goda erfarenheter av arbete med digital kommunikation samt mätning och sökordsoptimering
- gedigen och uppdaterad kompetens att arbeta med sociala medier – strategi, content och annonsering
- goda erfarenheter av marknadsföring och varumärkesbyggande arbete
- kunskaper inom InDesign eller liknande verktyg för att skapa enklare original samt erfarenhet av projektledning inom grafisk design och formgivning
- erfarenhet av projektledning inom webb och digital miljö samt god kunskap i webbpubliceringsverktyg
- erfarenhet av att arbetsleda personal
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av stora publika evenemang och festivaler
- har erfarenhet av arbete inom offentlig och kulturell sektor
- har erfarenhet av budgetansvar
- talar fler språk än svenska och engelska.
Förmågor och färdigheter
- Du är prestigelös, ansvarsfull och har lätt att skapa kontakter och har god samarbetsförmåga
- Du har en analytisk förmåga och kan strukturera och organisera arbetet samt se helhetsperspektiv
- Du är engagerad och självgående med en lärande inställning
- Du är både kreativ och noggrann och levererar ditt arbete i tid
Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang för tjänsten samt dina personliga förmågor och färdigheter
Din ansökan
I ditt personliga brev vill vi att du kortfattat beskriver hur du har arbetat med samtliga uppfyllda kvalifikationer och i vilken utsträckning, samt motiverar varför du söker den här tjänsten och vad du kan bidra med i den här rollen.
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.